۱۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۷۸۷۶۱
استاد حوزه علمیه قم:

شیخ جدید الازهر مامور سازمان‌های جاسوسی است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام انصاریان با اشاره به اظهارات اخیر شیخ جدید الازهر گفت: احمد الطبیب مامور دولت‌های بیگانه و سازمان‌های جاسوسی است.
حجت الاسلام والمسلمين حسين انصاريان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، مؤسس مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان شیعی در حاشیه مراسم کلنگ زنی ساختمان جدید این مرکز با اشاره به اظهارات اخیر «احمد الطبیب» شیخ جدید الازهر مبنی بر مقابله با گسترش تشیع گفت: همواره افرادی حقوق می گیرند تا علیه حق، فرهنگ اهل بیت‌‌(ع) و مذهب حقه شیعه حرف بزنند.

وی افزود: با مطالعه تاریخ دویست ساله اخیر دریافتم که این‌گونه افراد مأمورین دولت های بیگانه و سازمان های جاسوسی هستند.

گفتنی است، احمد الطبیب، شیخ جدید الازهر در گفت و گو با شبکه العربیه گفته است که الأزهر با هر گونه تلاش برای گسترش مذهب شیعه در هر کشور اسلامی مقابله می‌کند.

وی می افزاید: همان گونه که ایران با گسترش مذهب سنی در این کشور مقابله کرد، الأزهر نیز با گسترش شیعه در هر کشور اسلامی و یا انتشار گروه‌های شیعی در میان سنی‌ها مقابله می‌کند.

احمد الطبیب همچنین ادعا می کند که با تعداد زیادی از علمای شیعه در ایران درباره مسأله عدم تبلیغات مذهب شیعه در میان محافل سنی و برعکس به توافق رسیده است؛ ادعایی که از سوی هیچ یک از علمای ایران تایید نشده است.

وی در ادامه بر هوشیاری الازهر برای خنثی کردن تمامی برنامه‌های سیاسی دانشجویان شیعی در مصر تأکید کرده و می گوید: نمی‌خواهیم این امر به دامی برای جوانان سنی برای تغییر مذهب خود به مذهب شیعه و بعد به یک کانون و پس از آن نیز به یک مرکز شیعی تبدیل شوند که درگیری و جنگ را به همراه داشته باشد.

شیخ جدید الازهر، البته باز هم بر ادامه نقش الأزهر در جهت نزدیک کردن اندیشه‌ها و گفت‌وگو با مذهب شیعه که از زمان «محمود شلتوت» شیخ‌ اسبق الأزهر به کاهش تنش‌ها و حساسیت‌ها منجر شد، تأکید کرده است. /920/پ202/ص

ارسال نظرات