۱۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۲
کد خبر: ۷۸۷۶۲
مؤسس مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان شیعی:

طلاب همیشه برای مبارزه با افکار انحرافی آماده باشند

خبرگزاری رسا ـ مؤسس مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان شیعی از طلاب حوزه‌های علمیه خواست همیشه برای مبارزه با افکار انحرافی باطل آماده پاسخگویی باشند.
حجت الاسلام انصاريان


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، مؤسس مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان شیعی، در حاشیه مراسم کلنگ زنی ساختمان جدید این مرکز در گفت و گو با خبرنگاران گفت: گستردگی فعالیت های این مرکز سبب شد ساختمانی را در بنایی 12800 متری در زمینی به مساحت ده هزار متر احداث شود.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از امام صادق‌‌(ع) اظهار داشت: امام صادق‌‌(ع) می فرمایند «از راهی که دشمنان در گمراه کردن مردم وارد می شوند شما از همان راه برای هدایت مردم وارد شوید» و این هدف اصلی ما در تأسیس مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان شیعی است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که تمام تلاش این مرکز خدمت به فرهنگ قرآن و اهل بیت‌‌(ع) است، افزود: اکنون پایگاه های اینترنتی، لو‌ح‌های فشرده‌، روزنامه‌ها، مجلات و به خصوص ماهواره ها در سطح جهان علیه قرآن، مکتب شیعه و اهل بیت‌(ع) که صراط مستقیم حق است به شدت مبارزه می کنند و هجوم فرهنگی شدیدی دارند، از این رو لازم است در مقابل این تهاجمات ایستادگی کنیم.

وی مهم ترین فعالیت مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان شیعی را جهاد فرهنگی با دشمنان اسلام معرفی کرد و گفت: پاسخ به بیش از 150 هزار سؤال و شبهه از سراسر دنیا و در مسائل مختلف، تألیف پنجاه جلد کتاب در پرتو قرآن و اهل بیت‌‌(ع) مطابق با نیاز روز که ده جلد به شش زبان زنده دنیا ترجمه و مورد استقبال نیز قرار گرفته است، از جمله این فعالیت ها است.

مؤسس مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان شیعی خاطرنشان کرد: کتاب های چاپ شده به مناطق محروم، مساجد دارای کتابخانه و علما هدیه و ترجمه شده ها نیز برای خارج از کشور فرستاده می شود و استقبال به گونه ای است که در هند، پاکستان و لبنان کتاب های ترجمه شده را افست کرده و خود چاپ می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخاب عده ای از طلاب حوزه علمیه قم به عنوان محققان مسائل الهی و فعالیت آنان در این مرکز، از انتخاب یکصد طلبه مستعد و اعزام تبلیغی آنان به کشورهای مختلف پس از آموزش دوره های لازم و دو زبان انگلیسی و عربی خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان این‌که ساختمان جدید مرکز علمی تحقیقاتی دارالعرفان شیعی کمتر از دو سال دیگر احداث می شود، تصریح کرد: این مرکز به هیچ نهاد و مرکزی وابسته نیست و توسط خیرین اداره می شود. /920/پ202/ص

ارسال نظرات