۱۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۷۸۷۶۳
نماینده ولی فقیه در گلستان:

توصیه‌های مراجع تقلید به دستگاه قضایی مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان گلستان با اشاره به تأکید مراجع تقلید بر استقلال دستگاه قضا در کشور، خواستار توجه بیشتر به این توصیه ها شد.
نماينده ولي فقيه در گلستان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در استان گلستان، امروز در دیدار مدیرکل و معاونان دادگستری استان مسأله حق و باطل را یکی از ارکان اعتقادی دانست و گفت: این موضوع از دیدگاه دینی و مذهبی ما در جایگاه مهمی قرار دارد.

وی با مهم ارزیالی کردن کار دستگاه قضایی در جامعه اسلامی افزود: کار قوه قضاییه یکی از دشوارترین کارهای اجتماعی است، چون ‌روی مرز حق و باطل ایستاده است.

امام جمعه گرگان ادامه داد: جایگاه قوه قضاییه به سبب تقویت احقاق حق و ابطال باطل به یک معنا برتر از دیگر دستگاه‌ها است و به همین دلیل کارها باید در این خصوص دقیق و ظریف صورت گیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که با ارائه شواهد و ادله گوناگون از سوی مردم در محکمه تشخیص حق کار بسیار دشواری است، خاطرنشان کرد: به تعبیر قرآن کریم، ایمان به خدا مهم‌ترین چیزی است که می تواند در چنین شرایطی انسان را هادی و راهنما باشد.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به تأکید مراجع تقلید بر استقلال دستگاه قضا در کشور تصریح کرد: اگر مراجع دینی روی این مسأله تأکید دارند به این منظور است که اگر خدای ناکرده به هر شکلی استقلال این قوه مخدوش شود، حق و باطل معنایی نخواهد شد و ما دچار مشکل خواهیم شد؛ بنابر این باید این توصیه ها بیشتر مورد توجه قرار گیرد./950/پ202/س
ارسال نظرات