۱۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۴
کد خبر: ۷۸۷۸۴
همزمان با روز ملی فناوری هسته‌ای؛

مراسم جشن هسته‌ای‌ در مساجد مازندران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نظارت بر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران‌ از برگزاری جشن هسته ای و نماز شکر به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای در کانون‌های مساجد استان خبر داد.
روز فناوري هسته اي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، محمد فوقی، مسؤول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته ایگفت: جشن هسته ای و نماز شکر به مناسبت روز ملی فناوری هسته‌ای در روز جمعه بیستم فروردین در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران برگزار می شود.

وی افزود: خودباوری علمی در حوزه تفکر و اندیشه و هم در عرصه عمل از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است که قبل از انقلاب، روحیه خود‌باختگی فکری و اندیشه‌ای و خود کم‌بینی بر دانشگاهیان ما حاکم بود و به خود کمتر جرأت می دادند تا دست به ابتکار و خلاقیت و نو‌آوری بزنند.

فوقی تصریح کرد: به برکت انقلاب اسلامی ایران و با توجه به منویات مقام معظم رهبری در جنبش علمی کشور، روحیه خودباوری و اعتماد به نفس، خوداندیشی و شهامت نه تنها در عرصه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور، بلکه در عرصه های علمی و دانشگاهی نیز تجلی و بروز یافت و بستر لازم را برای اساتید و دانشجویان در جهت خود باوری علمی و تکیه بر استعدادهای ملی فراهم شد.

مسؤول کانون های فرهنگی و هنری مساجد مازندران بیان داشت: خودباوری علمی با مسائل فکری، عقیدتی، اخلاقی، باورهای دینی و مذهبی مردم سروکار دارد و سبب از بین رفتن احساس حقارت و خود کم بینی در برابر غرب و نظام سلطه و در نتیجه عدم وابستگی به استکبار جهانی خواهد بود و این جای سپاس دارد و نماز‌گزاران مساجد مازندران با همکاری ائمه جماعات و هیأت امنای مساجد این دستاورد بزرگ علمی را قدر می‌دانند و جشن هسته‌ای و نمازشکر را بر پا می‌کنند.

فوقی بیان داشت: مساجد با عنایت به منویات مقام معظم رهبری در سال همت مضاعف در ارتقای معنوی و گسترش فرهنگ دینی، کار مضاعف خواهند داشت تا شاهد ایجاد تحول روحی در توده مردم و به خصوص جوانان و گرایش آنان به مساجد و دین باشیم.

وی در پایان اظهار داشت: قدردانی و تجلیل از دانشمندان هسته ای در مساجد مازندران سبب شکستن ابهت پوشالی قدرت های شیطانی به خصوص استکبار غرب به سرکردگی آمریکا است، همچنین اعتلای قدرت علمی و عزت ایران در جهان و منطقه را به همراه دارد و شاهد موفقیت های علمی کشور و درخشش نخبگان علمی خواهیم بود./950/پ202/س
ارسال نظرات