۱۹ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۳
کد خبر: ۷۸۸۲۷
مدیر حوزه دانشجویی شهید بهشتی مشهد:

طرح معرفت‌افزایی در حوزه دانشجویی مشهد با موفقیت اجرا شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علوم اسلامی دانشجویی شهید بهشتی مشهد با بیان این‌که این مرکز ‌ یکی از موفق‌ترین حوزه های کشور به شمار می‌رود، گفت: ریزش دانشجو طلبه‌های این مرکز با اجرای طرح معرفت افزایی به حداقل رسیده است.
شهيد بهشتي
حجت الاسلام علی صادقی، مدیر حوزه علوم اسلامی دانشجویی شهید بهشتی مشهد، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با آغاز کلاس‌های این مرکز در  هجدهم فروردین سال جدید، با اشاره به استقبال دانشجویان برای حضور در این مرکز گفت: با توجه به امکانات حوزه دانشجویی، در هنگام گزینش دانشجویان، با محدودیت در پذیرش روبه‌رو هستیم.

وی افزود: حوزه‌های دانشجویی در کشور در طول دوره تحصیل به دلایل مختلف شاهد ریزش دانشجو طلبه‌ها هستند که ما توانسته‌ایم با اجرای طرح معرفت‌افزایی که پس از تهران برای نخستین بار در مشهد اجرا شده است، این ریزش را به حداقل برسانیم.

حجت الاسلام صادقی ادامه داد: در این طرح، دانشجویان پس از گزینش و شرکت در طرح معرفت افزایی با دروس و سرفصل های حوزه آشنا شده و از تمام اطلاعات حوزه در یک‌ترم تحصیلی بهره می‌برند و پس از اتمام ترم و شرکت در آزمون به مراحل بالاتر راه می‌یابند.

مدیر حوزه دانشجویی علوم اسلامی شهید بهشتی(ره) مشهد با بیان این‌که در میان مراکز علوم اسلامی کشور، مشهد تنها حوزه‌ای است که فارغ التحصیل دارد، تصریح کرد: مدیریت حوزه های علمیه مشهد با توجه به تجربه حوزه دانشجویی و علاقه دانشجویان در فکر بهره‌مندی از توانمندی مدارس شهر مشهد در مقاطع راهنمایی و دبیرستان برای ایجاد حوزه دانش‌آموزی است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به مصادف شدن تعطیلات با روزهای درسی حوزه، اردوی آموزشی فرهنگی طلبه دانشجوهای ورودی جدید در روز‌های آینده برگزار خواهد شد./930/پ202/س


ارسال نظرات