۱۹ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۷۸۸۳۷
آیت الله کعبی:

تهدیدات اوباما نشانگر استیصال غرب در مقابل تمدن اسلام است/ ما به ادله اربعه استفاده از بمب اتمی را حرام می دانیم

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به کاربردهای فناوری های صلح آمیز هسته ای در حوزه های مختلف گفت: فناوری هسته ای باعث استقلال، عدالت، پیشرفت و همچنین کرامت و عزت ایران می شود و این مهم برای ایران حیاتی و ضروری است.
آيت الله كعبي عضو حقوقدان شوراي نگهبان و مجلس خبرگان رهبري
آیت الله عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دستاوردهای هسته ای ایران ابراز داشت: دستاوردهای  صلح آمیز هسته ای ملت رشید و ولایتمدار ایران نشانه دین باوری، اعتماد به نفس، عزم ملی و خودباوری در تحقق اراده ملت مبنی بر استیفای حق هسته ای است.

این استاد حوزه علمیه قم دستاوردهای هسته ای ملت را نمونه و جلوه ای از شعار ما می توانیم دانست و اظهار داشت: پیشرفت های هسته ای ایران که بر اساس طرح های صددرصد بومی و بدون اتکا به قدرت های خارجی بدست آمده است اقتدار و عزت ایران را نشان می دهد.

وی اضافه کرد: همه این موفقیت ها در عرصه علمی و فناوری نشانگر این است که در چارچوب حکومت دینی و نظام اسلامی ما می توانیم به اوج اقتدار علمی و معنوی دست یابیم.

آیت الله کعبی با اشاره به نامگذاری سال 89 از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال کار مضاعف و همت مضاعف تصریح کرد: این عنوان برگرفته از ادعیه و آموزه های دینی ما می باشد و رهبری با نامگذاری امسال به این عنوان خواستند عزم رسیدن به قله ها را ایجاد کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، تاکید کرد: برای رسیدن به قله های پیشرفت و اقتدار باید از همه ظرفیت ها در تمام بخش های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بهره بگیریم.

آیت الله کعبی ادامه داد: یکی از مصادیق استفاده از همه ظرفیت های کشور برای کار و همت مضاعف، جشن بزرگ دستیابی ملت ایران به فناوری هسته ای است.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مخالفت غرب با پیشرفت های ملت ایران در عرصه های مختلف به ویژه فناوری های صلح آمیز هسته ای ابراز داشت: عصر حاضر، عصر علم و ایمان است و تمدن اسلامی بر اساس مدل اندیشه دینی شکل گرفته در انقلاب اسلامی، اندیشه های جهانی را به چالش کشیده است.

وی بیان داشت: استکبار جهانی به سرکردگی صهیونیسم و آمریکا نمی خواهند تمدن اسلامی در دنیا شکل بگیرد و از این رو در مقابل این تمدن مانع تراشی می کنند.

آیت الله کعبی ادامه داد: البته آنها موفق نخواهند شد با نقشه های خود در مقابل تمدن اسلامی که روز به روز نیز در حال فزونی و گسترش است مقابله کنند زیرا در سراشیبی سقوط و فروپاشی هستند و با این مانع تراشی ها به جایی نخواهند رسید.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: مشکل آنها ایران هسته ای نیست، بلکه مشکل شان ایران پیشرفته بر مبنای اسلام و ایران سرشار از علم و معنویت است و نظام سلطه این ایران را مانع خود می بیند و از این رو سعی می کند در مقابل تمدن اسلامی برگرفته از علم و ایمان و معنویت خلل ایجاد کند.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخناش با اشاره به آموزه های دینی مبنی بر ضرورت علم آموزی جامعه اسلامی، دیدگاه های اسلامی در خصوص فناوری های نوین را متذکر شد و گفت: دست یابی به فناوری های نوین هسته ای برای تحقق جامعه ای پیشرفته مبتنی بر عدالت، عزت و کرامت و معنویت اقتضای حرکت علمی را دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: دین مبین اسلام برای علم هیچ گونه حد و مرزی قائل نیست و جامعه اسلامی باید در همه عرصه ها مقتدر و خودکفا شود و هر چیزی که باعث اقتدار جامعه اسلامی شود تحصیل آن لازم است.

وی گفت: ادله وجوب علم، ادله ای که جامعه اسلامی را عزیز و مقتدر می خواهد و همچنین قاعده نفی سبیل و قاعده طلب علم، اقتضا می کند که همه قله های پیشرفت و عدالت و دانش را بدون هیچ گونه محدودیت و حد و مرزی طی کنیم.

آیت الله کعبی با تاکید بر اینکه در جامعه اسلامی علم و ایمان در کنار هم هستند خاطرنشان کرد: هر کجا علم و پیشرفت باشد اسلام آنجاست و البته در کنار علم، اسلام به ایمان و باورهای اعتقادی نیز توجه ویژه ای دارد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به کاربردهای فناوری های صلح آمیز هسته ای در حوزه های مختلف ابراز داشت: فناوری هسته ای باعث استقلال، عدالت، پیشرفت و همچنین کرامت و عزت ایران می شود و این مهم برای ایران حیاتی و ضروری است.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش ادله تحریم استفاده از سلاح های اتمی را تبیین کرد و بیان داشت: ما به ادله اربعه کتاب، سنت، عقل و اجماع، استفاده از بمب اتمی را حرام می دانیم.

وی با اشاره به وجوه حرمت استفاده از سلاح های اتمی اضافه کرد: امروزه بمب هسته ای به عنوان استراتژی بازدارنده، دفاعی و هجومی در استراتژی های نظامی مطرح نیست.

آیت الله کعبی با محکوم کردن ادعاها و تهدیدات واهی اوباما عنوان کرد: تهدیدات اوباما رییس جمهور آمریکا، نشانگر استیصال تمدن غربی و حرکت این تمدن به سمت سقوط و سراشیبی است.

وی با بیان اینکه عصر حاضر عصر تهدید با بمب اتمی نیست ابراز داشت: جهان امروز باید در فکر کسب اقتدار الهی باشد، اقتدار الهی هم در جامعه سرشار از ایمان و عمل صالح و مبتنی بر علم و معنویت توامان است.

استاد حوزه علمیه قم گفت: ما یک بمب داریم که از بمب اتمی نیز قوی تر است و آن بمب ایمان و معنویت است که به هیچ وجه در دنیای غرب وجود ندارد و آنها توان از بین بردن این نیرو را ندارند.

آیت الله کعبی تصریح کرد: بمب اقتدار الهی با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در جوامع غربی منفجر شده و آنها را به استیصال و ضعف کشانده است.

وی گفت: همانگونه که ملت قهرمان ایران در سی سال گذشته ثابت کرده است ما مسلح به سلاح الله اکبر هستیم و با این سلاح موفقیت های بی نظیری را نیز کسب کرده ایم و این سلاح از همه سلاح های اتمی دنیا بالاتر و بر همه آنها غالب و پیروز است.

عضو مجلس خبرگان رهبری مشکل دنیای امروز را فاصله گرفتن از خدا و معنویت دانست و تاکید کرد: راه حل و چاره دنیای امروز، بازگشت به ایمان و حقایق معنوی و همچنین قدرت حقیقی است و ما به لطف الهی به این قدرت معتقدیم.

آیت الله کعبی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نظرات علما و مراجع در خصوص سلاح های اتمی ابراز داشت: مقام معظم رهبری در درس خارج و همچنین جلسات عمومی بارها این موضوع را بیان کرده اند، مراجع تقلید نیز بیان کرده اند که حرکت به این سمت جایز نیست و حرام می باشد.

وی اضافه کرد: افزون بر این ادله، جمهوری اسلامی ایران به تعهدات بین المللی خلع سلاح هسته ای ملتزم و پایبند شده است و قاعده وجوب التزام به عهد اقتضا می کند به این عهد پایبند باشیم.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به برگزاری کنفرانس خلع سلاح هسته ای که اواخر ماه جاری با حضور بیش از هفتاد کشور در تهران برگزار خواهد شد گفت: ایران به تعهدات بین المللی خود در زمینه سلاح های هسته ای پایبند است و ما به هیچ وجه در استراتژی های دفاعی و هجومی قائل به استفاده از سلاح های اتمی نیستیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری، ایمان و قدرت الهی را بزرگ ترین و بالاترین سلاح ملت ایران دانست و تاکید کرد: استراتژی نصرت دین الهی، استراتژی کسب اقتدار الهی است و ملت ایران با اتکا به همین قدرت طی سی سال گذشته موفقیت های بسیاری را کسب کرده است.

وی با تاکید بر اینکه در مقابل سلاح نصرت و اقتدار الهی هیچ سلاحی حتی بمب اتمی اوباما نیز کارساز نیست گفت: حزب الله لبنان نیز با توسل و تمسک به این استراتژی توانست رژیم غاصب اسرائیل را در نبردی نابرابر شکست دهد.

آیت الله کعبی خاطرنشان کرد: در مسائل مربوط به جنگ، صلح، جهاد و اداره نظام، همه فقها قائل هستند که نظر ولی فقیه مبسوط الید حاکم است و فتوای مقام معظم رهبری نیز در این راستا واضح است و این موضوع نیز از سنخ مسائل مربوط به حکومت است و در این گونه مسائل نیز در صورت اختلاف نظر علما، نظر حاکم مقدم است. /924/ت301/ج
ارسال نظرات