۱۹ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۷۸۸۸۶
استاندار قم:

روز ملی فناوری هسته ای تجلی گاه شکوفایی اندیشه ها و توانمندی های علمی کشور است

خبرگزاری رسا ـ استاندار قم با انشار بیانیه ای به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای اظهار داشت: این رهاورد غرورانگیز ملی با ایستادگی و پافشاری مثالزدنی دولت خدمتگذار و در سایه رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری به دست آمد.
آغاز مرحله آزمايشي صدور کارت ملي هوشمند - موسي پور استاندار قم



به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام موسی پور، استاندار قم با انشار بیانیه ای به مناسبت روز ملی فناوری هسته ای اظهار داشت: بیستم فروردین "روز ملی فناوری هسته ای" تجلی گاه نوآوری و شکوفایی اندیشه ها و توانمندی های علمی کشور است. روز نمایش اقتدار و عظمت ملت بزرگ ایران و نقطه عزیمت و خیزش عظیم علمی کشور در مسیر پیشرفت ، تعالی و شکوفایی است.
روزی است که ملت ایران بر خلاف امیال و خواسته سردمداران زر و زور و انحصار طلب، عزم راسخ خود را در دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای و بومی سازی این صنعت جزم کرده و استقلال علمی و اقتدار ملی خود را به رخ جهانیان کشاند و دنیا را به تحیر و تعجب واداشت.

این بیانیه می‌افزاید: این دستاورد ارزشمند در شرایطی حاصل گردید که مانع تراشی های متعدد دشمنان در به راه انداختن انواع جنجال های سیاسی و تدارک گسترده و وسیع تبلیغات مسموم و شوم رسانه ای، ایجاد جنگ روانی، اعمال فشارهای یک جانبه و تحریم های ناکارامد بین المللی ، هوچی گری دیپلماتیک و سیاه نمایی و وارونه جلوه دادن حقایق و واقعیت ها ،هیچ یک نتوانست خللی را در تصمیم قاطع این ملت در انتخاب مسیرتعیین شده برای حرکت رو به رشد و تعالی کشور ایجاد نموده و موقعیت ممتاز و تاثیر گذار ایران اسلامی در سطح منطقه و جهان را مخدوش کند.

استاندار قم افزوده است: انرژی هسته ای یک فناوری با ارزش و محصول یک فرایند پیشرفته علمی است که تنها معدود کشورهایی از این دستاورد علمی برخوردارند.
بی تردید این رهاورد غرورانگیز ملی که با ایستادگی و پافشاری مثالزدنی دولت خدمتگذار و در سایه رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به دست آمد، روحیه امید، خودباوری و اتکا به داشته ها و سرمایه های ملی را بر پیکره ایران اسلامی دمید و به واسطه آن نه تنها کام امروز ملت ،که کام نسل های آینده کشور را نیز شیرین خواهد ساخت.
امروز بیش از هر زمان دیگری دشمنان و بدخواهان این نظام و ملت باید به این نکته واقف باشند که ملت رشید و حماسه ساز ایران در دفاع از منافع و حقوق حقه و مشروع خود، ذره ای مماشات با هیچ دولت و کشوری نداشته و در این راه که همان راه شهدا و امام امت (ره) است، مصمم تر از همیشه و با بصیرت و هوشیاری ، گوش به فرامین رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، تمامی توطئه ها و نقشه های شوم استکبار را نقش بر آب ساخته و در سال همت مضاعف و کار مضاعف و در دهه پیشرفت و عدالت ،زمینه را برای برداشتن یک خیز و گام بلند برای اعتلای بیشتر نام و آوازه ایران اسلامی در اقصی نقاط کره خاکی به عنوان الگو و نمونه کشور اسلامی و متمدن فراهم خواهد ساخت.

فرارسیدن بیستم فروردین "روز ملی فناوری هسته ای" را تبریک عرض نموده و تلاش ها و زحمات ارزشمند تمامی دانشمندان و جوانان برومند کشور دراین عرصه حیاتی را ارج می نهیم.

ارسال نظرات