۲۰ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۷۸۹۰۲
آیت‌الله نوری‌همدانی:

دانشمندان هسته ای باعث عزت و سرفرازی کشور شده اند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه های داخلی و بین المللی گفت: انقلاب اسلامی ایران، آمریکا و استکبار جهانی را کلافه و مستاصل کرده است و امروز سردمداران این کشور به هر کجا که پای می گذارند منفور و مطرود هستند.
1/ آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری‌همدانی از مراجع تقلید، ظهر جمعه در دیدار جمعی از بسیجیان شهر ورامین و دانشجویان دانشگاه تهران، در سخنانی با اشاره به شرایط اسلام و تشیع در دنیا اظهار داشت: دنیای غرب در برابر اسلام و انقلاب اسلامی چالش‌های فراوانی دارد و امروز این چالش ها شدیدتر شده است.

وی با بیان اینکه غرب با شدت درصدد تضعیف اسلام است، کوبیدن شیعیان را از دیگر چالش های دنیای کنونی دانست و تصریح کرد: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا امروز در حال خرج کردن پول است تا بتواند با تقویت وهابیون علیه شیعیان برنامه ریزی کند.

این مرجع تقلید با اشاره به دیگر چالش های دنیای کنونی ابراز داشت: چالش بعدی دنیای کنونی مبارزه با انقلاب اسلامی ایران است، استکبار جهانی می خواهد با فوت کردن، خورشید انقلاب را خاموش کند، اما باید بدانند که نور خداوند بر همه مسائل غالب و پیروز است.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم در ادامه با بیان اینکه ما امروز موظف هستیم فرهنگ انقلاب و اهل بیت(ع) را به دنیا بشناسانیم خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ایران که الهام گرفته از قیام ابا عبدالله است، زمینه ظهور حضرت ولی عصر(عج) را فراهم می کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی ابراز داشت: انقلاب اسلامی ایران آمریکا و استکبار جهانی را کلافه و مستاصل کرده است و امروز سردمداران این کشور به هر کجا که پای می گذارند منفور و مطرود هستند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دستاوردهای هسته‌ای کشور خاطرنشان کرد: جوانان و دانشمندان متعهد و با ایمان ایرانی با تلاش شبانه روزی خود و دستیابی به فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای توانسته‌اند جمهوری اسلامی را سربلند کنند و بنده در بازدیدی که از مراکز هسته ای داشتم از تلاش آنها قدردانی کردم.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به نحوه شکل گیری حکومت در اسلام تاکید کرد:‌ در راس حکومت باید نبی، امام معصوم و یا ولی فقیه جامع‌الشرایط حضور داشته باشد، در غیر این صورت آن حکومت‌ طاغوتی و باطل است.

وی با یادآوری حوادث بعد از انتخابات، وفاداری و پایبندی مردم به ارزش ها و انقلاب اسلامی را تحسین کرد و گفت: ملت قهرمان و ولایتمدار ایران، همیشه قدردان و پشتیبان انقلاب بوده‌اند و نمونه‌های این پشتیبانی همه جانبه را در راهپیمایی نهم دی و 22 بهمن ماه سال گذشته نشان دادند.

این مرجع تقلید ابراز داشت: ‌متاسفانه در آن شرایط حساس که دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب نقشه کشیده بودند، برخی از نخبگان و خواص جامعه سکوت کرده و یا دو پهلو حرف زنند، اما مردم با بصیرت و آگاهی کامل در برابر فتنه گران ایستاده و آنها را کنار زدند. /924/پ201/ج

ارسال نظرات