۲۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۱:۴۱
کد خبر: ۷۸۹۱۸
حجت الاسلام مبلغی:

تبیین مواضع ایران در خصوص ممنوعیت استفاده از سلاح های اتمی خدمت به جامعه بشریت است

خبرگزاری رسا ـ رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی موضع جمهوری اسلامی در خصوص عدم استفاده و تولید سلاح های اتمی را موضعی نشات گرفته از آموزه های اسلامی دانست.
2/ حجت الاسلام احمد مبلغي
حجت الاسلام احمد مبلغی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دستاوردهای بی بدیل هسته ای ایران ابراز داشت: موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال مسائل هسته ای، موضعی برخوردار از سه مؤلفه تکنیک و قدرت علمی، صلح آمیز بودن و آگاهی و هوشیاری است.

وی گفت: اگر هر یک از شاخص های فوق در مسئله هسته ای وجود نداشته باشد ما چیزی را شاهد خواهیم بود که در دیگر کشورها شاهد هستیم.

وی با تجلیل از دستاوردهای بی نظیر هسته ای ایران خاطرنشان کرد: بحمدلله دانشمندان جوان کشور در عرصه هسته ای پیشرفت های بسیاری را کسب کرده اند و امروز جمهوری اسلامی در جایگاه در خور شان و قابل توجهی قرار گرفته است.

این استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش به تبیین دیدگاه های فقه شیعه در خصوص استفاده و بکارگیری از سلاح های اتمی پرداخت و گفت: تولید سلاح های کشتار جمعی و سلاح اتمی از دیدگاه فقه شیعه و اسلام ممنوع و شرع مقدس دلایل این موضوع را به درستی تبیین کرده است.

وی اضافه کرد: سلاح های اتمی به گونه ای است که بکارگیری و استفاده از آن در سطح جهانی و بین المللی تهدید کننده است و امروزه نیز بزرگ ترین تهدیدات از ناحیه رژیم غاصب اسرائیل متوجه جامعه جهانی شده است.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: داشتن سلاح اتمی با توجه به ابعاد ویرانگر و تخریبی آن، ذاتا و اصالتا امری پر از فساد است و بر همین اساس فقه اسلامی اجازه تولید آن را نمی دهد.

حجت الاسلام مبلغی گفت: ورود به این عرصه تقویت و به فعلیت نزدیک کردن تهدید است و این موضوع به هیچ وجه به صلاح جامعه جهانی و بشریت نیست.

وی در ادامه بیان داشت: فساد در روی زمین که از سوی اسلام به شدت نهی شده است، تطبیق پذیرترین آن در خصوص استفاده و تولید سلاح های اتمی است زیرا فساد آن کل کره زمین را در بر می گیرد.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با مفید ارزیابی کردن برگزاری کنفرانس خلع سلاح هسته ای که در اواخر ماه جاری به میزبانی کشورمان و با حضور بیش از هفتاد کشور دنیا برگزار می شود، تاکید کرد: تشکیل این کنفرانس در حقیقت بسیار سودمند است و موضع جمهوری اسلامی ایران را در خصوص ممنوعیت سلاح های اتمی و هسته ای نشان می دهد.

وی موضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص عدم استفاده و تولید سلاح های اتمی را موضعی نشات گرفته از آموزه های اسلامی دانست و گفت: موضع ایران در این مساله موضعی برخاسته از مواضع فقه و دین مبین اسلام است و از این رو جمهوری اسلامی تولید این گونه سلاح ها را به شدت منع می کند.

حجت الاسلام مبلغی تاکید کرد: تبیین و ارائه مواضع جمهوری اسلامی در خصوص منع تولید و استفاده از سلاح های اتمی که نشات گرفته از آموزه های اسلامی است، نوعی خدمت به جامعه جهانی و بشریت به حساب می آید.

رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اشاره به دیگر دلایل حرمت استفاده و تولید سلاح های اتمی از دیدگاه اسلام تصریح کرد: تعداد کشته شدگان بیگناه در سلاح های اتمی و هسته ای، هزاران برابر افراد مجرم است و چنین چیزی در فقه بی سابقه می باشد.

وی عنوان کرد: موضع بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام راحل و همچنین مقام معظم رهبری در خصوص ممنوع بودن تولید سلاح های اتمی ریشه در فقه دارد.

حجت الاسلام مبلغی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مخالفت های غرب با برنامه هسته ای ایران، خاطرنشان کرد: غربی ها همواره دوست دارند کشورها تحت کنترل آنها باشند و برخورداری کشورها از انرژی صلح آمیز هسته ای مانعی سر راه کنترل غرب بر دیگر کشورها است و از این رو آنها با استفاده و برخورداری دیگر کشورها از این فناوری مخالفت می کنند.

استاد حوزه علمیه قم با انتقاد از ادعاهای واهی اوباما رییس جمهور آمریکا و تهدید ایران به استفاده از سلاح اتمی گفت: تهدید اوباما برای ترساندن ایران است، جمهوری اسلامی هم نشان داده است که با آگاهی که از مسائل مختلف دارد هیچ گونه ترس و واهمه ای از این گونه تهدیدات ندارد.

وی ابراز داشت: این گونه تهدیدات در زمان بوش نیز وجود داشت، منتهی او مسائل را به صورت عریان تر بیان می کرد اما اوباما مسائل را در لفافه بیان می کند. /924/ت301/ج

ارسال نظرات