۲۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۱:۴۳
کد خبر: ۷۸۹۱۹
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی:

مواضع ما در خصوص خلع سلاح های اتمی کاملا روشن و شفاف است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم تاکید کرد: ایران اسلامی امروز در اوج اقتدار و عزت ایستاده است و دشمنان بدانند تهدیدات آنها نه تنها در روحیه ملت ایران اثر نمی گذارد بلکه بازتاب های منفی آن در دیگر کشورها دامان خود آنها را می گیرد.
حجت الاسلام والمسلمين محمد سعيدي امام جمعه شهر قم
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی امام جمعه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به دستاوردهای هسته ای ایران، ابراز داشت: در اصل داشتن چنین صنعتی در کشور هیچ گونه شک و شبهه ای نیست.

امام جمعه قم تصریح کرد: همانگونه که در آموزه های دینی اسلام نیز آمده است جامعه ایمانی و اسلامی حق ندارد در مرحله ای قرار گیرد که دشمن بر او تسلط پیدا کند.

حجت ‌الاسلام و المسلمین سعیدی با اشاره به آیه «واعدوا لهم مااستطعتم من قوه» گفت: با توجه به اینکه در قرآن کریم مسلمانان با فعل امر مورد خطاب قرار گرفته اند، ما موظف هستیم با تمام وجود دنبال فناوری صلح آمیز هسته ای باشیم، مقام معظم رهبری و دیگر مسؤولان نظام نیز در این رابطه تاکیدات فراوانی داشته اند.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: جمهوری اسلامی دنبال ایجاد نگرانی و آشوب برای جامعه جهانی نیست، بلکه ما همیشه به دنبال عزت و ایجاد روابط مسالمت آمیز با همه دولت ها غیر از رژیم غاصب اسرائیل هستیم.

وی با اشاره به تهدیدات برخی از قدرت های جهانی در خصوص مسائل و پرونده هسته ای ایران خاطرنشان کرد: ملت ایران به هیچ وجه مرعوب تهدیدات دشمنان نمی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی تصریح کرد: ایران امروز در اوج اقتدار و عزت ایستاده است و دشمنان بدانند تهدیدات آنها نه تنها در روحیه ملت ایران اثر نمی گذارد بلکه بازتاب های منفی آن در دیگر کشورها دامان خود آنها را می گیرد.

وی اضافه کرد: ما همانگونه که در جنگ تحمیلی نشان دادیم از تهدیدات و سخنان دشمنان هیچ ترس و واهمه ای نداریم و تهدیدات آنها خللی در اراده ملت ایران ایجاد نخواهد کرد.

امام جمعه قم در ادامه با تحسین تلاش های دانشمندان هسته ای ایران، بومی بودن صنعت هسته ای کشور را مهم ارزیابی و تاکید کرد: ما در عرصه هسته ای دنباله رو و مقلد کشورهای خارجی نبوده بلکه خودمان دارای ابتکار هستیم و دست یابی دانشمندان جوان کشور به این دستاوردهای کم نظیر، نشانگر توانایی نیروهای متخصص و جوان کشور است.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با اشاره به دیدگاه های اسلام در خصوص ممنوعیت تولید و استفاده از سلاح های اتمی و همچنین موضع جمهوری اسلامی در این ارتباط گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران به قوانین و تعهدات بین المللی خود به شرطی که عادلانه باشد، پایبند و ملتزم است و در خصوص خلع سلاح های اتمی نیز موضع ما کاملا روشن و شفاف است.

وی در بخش دیگری از سخناش ابراز داشت: بحمدلله مردم و مسؤولان نظام بسیار روشن بین و آگاه هستند و با دقت مسائل را رصد و تحلیل می کنند.

استاد حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به تهدیدات واهی و توخالی اوباما علیه جمهوری اسلامی ایران، این تهدیدات را نابجا و ناپخته توصیف کرد. /924/ت302/ج
ارسال نظرات