۲۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۷۸۹۸۲
آیت الله نوری همدانی در دیدار با اعضای انجمن کوچولوهای کشور:

نقصان واقعی در نداشتن ایمان و عمل صالح است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار با اعضای انجمن کوچولوهای کشور تاکید کرد: جامعه باید با این گونه افراد که از حیث ظاهری با مشکلاتی مواجه هستند برخورد شایسته ای داشته باشد.
ديدار اعضاي انجمن کوچولوهاي ايران با آيت الله نوري همداني ديدار اعضاي انجمن کوچولوهاي ايران با آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهرامروز در دیدار با اعضای هیئت مدیره انجمن کوچولوهای ایران، در سخنانی با اشاره به اینکه انسان باید در برابر قضا و قدر الهی تسلیم باشد، خطاب به اعضای حاضر در جلسه گفت: کسانی که در دنیا مشکل و نقصانی برای آنها پیش آمده که خود باعث و عامل آن نبوده اند، خداوند در آخرت این موضوع را جبران کرده و به آنان اجر و ثواب فراوان می دهد.

وی ابراز داشت: شما از این وضعیت ناراحت نباشید و بدانید که خداوند چندین برابر صبر و تحمل به شما پاداش می دهد.

این مرجع تقلید در ادامه بر ضرورت برخورد مناسب دیگر اقشار جامعه با افرادی که از نقص بدنی رنج می برند تاکید کرد و گفت: جامعه باید با این گونه افراد که از حیث ظاهری با مشکلاتی مواجه هستند برخورد شایسته ای داشته باشد و باید توجه داشت که ملاک تقرب در درگاه خداوند تبارک و تعالی تقوا و عمل نیک و نقصان واقعی در نداشتن ایمان و عمل صالح است.

وی با اشاره به آیات و روایاتی، صبر و بردباری در برابر سختی ها و همچنین تسلیم شدن در برابر قضا و قدر الهی را مهم ارزیابی کرد و با قدردانی از تلاش ها و اقدامات انجمن کوچولوهای ایران گفت: توجه شما به مسائل علمی، هنری و فرهنگی و سیاسی نشانگر همت بلند شما است و من امیدوارم در تمامی مراحل زندگی فردی و اجتماعی خود موفق باشید.

حضرت آیت الله نوری همدانی خطاب به اعضای انجمن کوچولوهای ایران تصریح کرد: زحمات و کارهای شایسته شما با توجه به نوع فیزیک تان با دیگران متفاوت است، از نحوه و نوع فعالیت های شما پیداست که از روی ایمان و تدین نسبت به انجام کارهای فرهنگی و هنری اهتمام داشته اید.

استاد حوزه علمیه قم گام برداشتن و فعالیت اعضای انجمن کوچولوهای ایران در راستای انجام برنامه های فرهنگی را مهم ارزیابی و تاکید کرد: زحمات شما قابل و شایسته تقدیر است و هر کدام تان باید سعی کنید در امور فرهنگی اهتمام بیشتری داشته باشید.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنانش بر ضرورت توجه بیشر مسؤولان به اعضای انجمن کوچولوهای کشور تاکید کرد و بیان داشت: اعضای این انجمن در اولویت هستند که به آنها شغل داده شود و بنده این موضوع را به مسؤولان متذکر خواهم شد و مسؤولان نیز باید در حل مشکلات این گونه افراد مساعدت کنند. /924/پ202/ج


ارسال نظرات