۲۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۷۸۹۹۰
حجت الاسلام طائب:

مبانی اسلام در خصوص ممنوعیت تولید سلاح های هسته ای تبیین و در اختیار افکار جهانی قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام طائب تاکید کرد: استفاده از سلاح هایی همچون بمب اتمی از ناحیه ما اصولا بازدارندگی هم ندارد، زیرا وقتی از این گونه سلاح ها استفاده می شود بیگناه و مظلوم نیز کشته می شوند و دین مبین اسلام چنین اجازه ای را نمی دهد.
حجت الاسلام مهدي طائب
حجت الاسلام مهدی طائب از اساتید حوزه و دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به مبانی فقهی دین مبین اسلام در خصوص استفاده از سلاح های اتمی و هسته ای ابراز داشت: دین مبین اسلام هرگونه ساخت و استفاده از سلاح های اتمی را حرام می داند.

وی با اشاره به آیه «واعدوا لهم مااستطعتم من قوه» و انطباق آن با مدعای فوق تصریح کرد: امروزه بمب هسته ای حتی برای دشمنان نیز کاربرد ندارد، و اصولا در دنیای کنونی هیچ قدرتی نمی تواند از بمب اتمی استفاده کند چون آنها دنبال دنیا و عاشق منافع دنیوی کشورها هستند و اگر در کشوری بمب اتمی بیندازند در گام اول منافع مورد انتظار آنها در خطر قرار می گیرد.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به تهدیدات رییس جمهور آمریکا علیه جمهوری اسلامی ابراز داشت: تهدید به بمب هسته ای رویه اتخاذ شده ای است تا جمهوری اسلامی ایران را وادار به تهدید متقابل کرده و از این طریق با جار و جنجال های رسانه ای و تبلیغاتی به اهداف خود مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی در پی سلاح های اتمی است دست یابند.

حجت الاسلام طائب تاکید کرد: استفاده از سلاح هایی همچون بمب اتمی از ناحیه ما اصولا بازدارندگی هم ندارد زیرا وقتی از این گونه سلاح ها استفاده می شود بیگناه و مظلوم نیز کشته می شوند و دین مبین اسلام چنین اجازه ای را نداده است.

این استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی که رژیم بعث اقدام به استفاده از سلاح های کشتار جمعی کرد نیز نشان داد که به مبانی اسلامی و دینی و اعتقادی خود پایبند است.

وی با اشاره به اینکه از دیدگاه اسلام و جمهوری اسلامی ایران تولید و ساخت و همچنین استفاده از سلاح های اتمی و هسته ای حرام است تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران می تواند به عنوان سردمدار خلع سلاح هسته ای در دنیا باشد.

حجت الاسلام طائب اضافه کرد: ما با توجه به مبانی محکم و غنی که در این ارتباط داریم می گوئیم بمب هسته ای نباید وجود داشته باشد و برخی از کشورهای غربی که در این خصوص ادعاهایی را می کنند به طور یقین دروغ می گویند.

این استاد حوزه علمیه با انتقاد شدید از برخوردهای دوگانه غرب با مسائل هسته ای کشورهای مختلف ابراز داشت: کشورهایی که امروز در سخنان خود بحث خلع سلاح هسته ای را مطرح می کنند بزرگ ترین زرادخانه های هسته ای را در اختیار دارند.

حجت الاسلام طائب در بخش دیگری از سخناش با اشاره به برگزاری کنفرانس خلع سلاح هسته ای که اواخر ماه جاری در تهران با حضور بیش از هفتاد کشور جهان برگزار می شود گفت: ما باید روی مبانی غنی اسلام در خصوص ممنوع بودن استفاده از سلاح های کشتار جمعی کار کرده و آن را در اختیار افکار عمومی جهان قرار دهیم.

وی تاکید کرد: در این کنفرانس خوب است افراد متخصص در فقه حضور یافته و مقالاتی را راجع به دیدگاه های اسلام در خصوص ممنوعیت تولید، استفاده و نگه داری سلاح های هسته ای و اتمی ارائه دهند.

این استاد حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنانش برخورداری جمهوری اسلامی ایران از فناوری صلح آمیز هسته ای را یک نیاز دانست و ابراز داشت: ما به عنوان نظام اسلامی موظف هستیم احتیاجات مسلمانان داخل و همچنین در حد توان نیازهای دیگر مسلمین را تامین کنیم.

حجت الاسلام طائب بیان داشت: امروزه یکی از مسائلی که در رفع نیاز مسمانان دنیا موثر و مفید است، مسائل هسته ای است که در حوزه های مهمی همچون انرژی، کشاورزی و پزشکی کاربردهای فراوانی دارد.

وی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی موظف به دستیابی به فناوری صلح آمیز هسته ای است تصریح کرد: گام برداشتن جمهوری اسلامی و حرکت در مسیر دستیابی به انرژی صلح آمیز هسته ای، افزون بر تامین نیازهای داخلی کشور، انفاق امکانات در راه رضایت الهی است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در بخش دیگری از سخنانش به بررسی دلایل مخالفت غرب و همچنین سنگ اندازی در برابر برنامه صلح آمیز هسته ای کشورمان پرداخت و ابراز داشت: استکبار جهانی و غرب دوست دارند همه کشورها برای تامین مایحتاج خود دست به دامان آنها باشند و از این رو وقتی رقیب منصفی همچون جمهوری اسلامی را مشاهده می کنند، تلاش دارند ایران را از این میدان بدر کنند و خود میدان دار این جریان باشند.

وی تاکید کرد: وقتی کشورهای اسلامی و یا جمهوری اسلامی به غرب و استکبار وابسته و متکی باشد آنها به هر نحوی که دلشان خواست با ما برخورد خواهند کرد.

حجت الاسلام طائب افزود: علت تهدید ایران به تحریم اقتصادی نیز ناشی از همین نگاه است، آنها دوست دارند نقطه وابستگی کشورها به غرب همچنان باقی بماند و از این رو وقتی مشاهده کردند کشوری همچون جمهوری اسلامی در راه استقلال حرکت می کند با فعالیت های هسته ای ما و هر نوع پیشرفت دیگر ما مخالفت می کنند. /924/ت302/ج
ارسال نظرات