۲۲ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۷۹۰۳۱
آیت الله علوی گرگانی:

مهم ترین سرمایه انسان کسب رضایت الهی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی با تجلیل از دستاوردهای مختلف جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف علمی و فناوری گفت: بحمدلله به برکت انقلاب اسلامی، امروز کشور جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف دستاوردهای بسیاری را کسب کرده است.
2/ آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، ظهر امروز در دیدار با جمعی از سپاهیان نیروی دریایی استان بوشهر، در سخنانی با اشاره به روایاتی تاکید کرد: انسان باید همیشه رضایت خداوند تبارک و تعالی را مقدم بر تمام امور خود بداند و توجه داشته باشد که مهم ترین سرمایه انسان رضایت معبود است.

آیت الله علوی گرگانی در ادامه خطاب به حاضران در جلسه تاکید کرد: شما باید زیر سایه ولایت فقیه و از روی ایمان و اخلاص برای تقویت نظام اسلامی و همچنین در راستای رفاه و آسایش مردم خدمت کنید.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: حرکت و اعمال شما در دوران مسؤولیت باید الهی باشد و با شناخت دقیق وظیفه، ماموریت ها و وظایف خود را در قبال نظام اسلامی انجام دهید.

وی ابراز داشت: بحمدلله شما معتقد به ولایت فقیه هستید و باید در مسیر انجام ماموریت های خود، طبق وظیفه ای که در نظام اسلامی دارید عمل کنید.

آیت الله علوی گرگانی عمل کردن دقیق به وظایف در جامعه اسلامی را نیامند داشتن حساسیت و دقت در انجام آن دانست و تاکید کرد: در عمل کردن به ماموریت هایی که در نظام اسلامی عهده دار و متصدی آن هستیم، صرف عمل به وظیفه کافی نیست بلکه برای انجام وظیفه باید حساسیت و اضطراب نیز داشته باشیم که آیا ماموریت خود را به نحو احسن انجام داده ایم یا خیر؟

این استاد حوزه علمیه قم، در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تاثیرات موعظه، بر ضرورت توجه بیشتر جوانان به مواعظ علما و بزرگان تاکید کرد و ابراز داشت: دل اگر موعظه را نشنود می میرد و باید توجه داشت که همه نیازمند موعظه و نصیحت هستند.

آیت الله علوی گرگانی در بخش دیگری از سخنانش دستاوردهای مختلف انقلاب اسلامی در عرصه های مختلف علمی و فناوری را ستایش کرد و گفت: به برکت انقلاب اسلامی، امروز کشور جمهوری اسلامی ایران در عرصه های مختلف دستاوردهای بسیاری را کسب کرده است.

وی همچنین با تبیین نکات اخلاقی برای حاضران تاکید کرد: همه باید سعی کنیم اعمال و رفتار ما موجب رضایت خدواند و امام زمان(عج) باشد./924/پ202/ج

ارسال نظرات