۲۲ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۷۹۰۶۰
در صورت تصویب شورای برنامه‌ریزی حوزه خراسان؛

حوزه‌های علمیه سفیران هدایت در خراسان راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان گفت: در صورت تصویب شورای برنامه‌ریزی حوزه عملیه خراسان، حوزه‌های علمیه سفیران هدایت در خراسان راه اندازی می‌شود.
حجت الاسلام نصرالله پژمان فر، معاون آموزش و پژوهش حوزه علميه خراسان
حجت الاسلام نصرالله پژمان فر، معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد با تأکید بر ضرورت تخصصی شدن آموزش های حوزوی گفت: طرح ایجاد مدارس تخصصی که از سوی این معاونت ارائه شده هم اکنون در شورای مدیریت و برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان در دست بررسی است.

وی افزود: رشته های کلام و فلسفه، ادبیات عرب، تفسیر و علوم قرآنی، تبلیغ، اخلاق و نهج البلاغه در این طرح پیشنهاد داده شده که با توجه به زیرساخت ها و ضوابط تصویبی در شورای برنامه‌ریزی اجرا خواهد شد.

حجت الاسلام پژمان فر با اشاره به نیاز جامعه به حضور بیش از پیش روحانیان در نهادهای مختلف ابراز داشت: گستردگی تقاضا برای حضور روحانیون زیاد است ما متولی آموزش و تجهیز توانمندی های طلاب هستیم و نهادهای متولی اعزام نیرو بایستی توجه داشته باشند که هماهنگ با این تقاضا داشته باشند .

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان تصریح کرد: در این راستا، طرح دوره های سفیران هدایت که هم اکنون در قم و دو مدرسه علمیه در خراسان جنوبی ارائه می شود نیز به شورای مدیریت حوزه خراسان پیشنهاد شده است.

وی ادامه داد: شرکت کنندگان در این دوره، به صورت عمومی و بر اساس نیازهای تبلیغی در طول مدت شش سال آموزش های کابردی دیده و سپس جهت تبلیغ در جامعه حضور می یابند.

حجت الاسلام پژمان فر با بیان اینکه این دوره ها ویژه برادران خواهد بود گفت: حضور طلاب در دوره های سفیران هدایت نیاز به فضاسازی و تبلیغات گسترده دارد؛ زیرا در عین بازدهی سریع این دوره، برخی به دلیل عمومی بودن دوره چندان تمایلی برای ورود ندارند./930/ت302/ص
ارسال نظرات