۲۳ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۷۹۰۸۸
مسوول دفتر سیاسی حوزه علمیه خراسان:

استفاده از سلاح‌ هسته‌ای با حقوق بشر در تضاد است

خبرگزاری رسا ـ مسوول دفتر سیاسی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با بیان این که به کارگیری سلاح هسته ای نسل کشی بشریت بوده و با حقوق بشر در تضاد است، افزود: با کلاهک هسته ای نمی شود از حقوق بشر دفاع کرد و آزادی و رفاه و آسایش را برای او به ارمغان آورد.
حجت الاسلام سيدجعفر حسيني يگانه، مسؤول دفتر سياسي مرکز مديريت حوزه علميه خراسان حجت الاسلام سيدجعفر حسيني يگانه، مسؤول دفتر سياسي مرکز مديريت حوزه علميه خراسان حجت الاسلام سيدجعفر حسيني يگانه، مسؤول دفتر سياسي مرکز مديريت حوزه علميه خراسان
حجت الاسلام سیدجعفر حسینی یگانه، مسؤول دفتر سیاسی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد در خصوص دستاوردهای جدید انرِژی هسته ای کشورمان گفت: ملت ایران بار دیگر قدرت و توانمندی خود را در عرصه های فناوری و پیشرفت علمی به جهانیان نشان داد و به آن ها فهماند که ما می توانیم استقلال و آزادی خود را در تلاش و کار مضاعف در همه زمینه ها حفظ کنیم .

وی با بیان اینکه نظام اسلامی و مکتب توحید برای رفاه و آسایش بشر از هیچ کار و تلاشی دریغ نمی کند افزود: مکتب توحیدی اسلام با هرچه علیه بشریت به کار گرفته شود مخالف است و هیچ گاه به دنبال ساخت سلاحی که برای نابودی انسان ها به کار گرفته شود نبوده و نیست هرچند که دشمنان نظام اسلامی انرژی هسته ای را بهانه قرار داده اند تا قدرت استکبارمآبانه خود را به رخ بکشد .

حجت الاسلام حسینی یگانه تأکید کرد: اسلام با هر عملی که هرگونه صدمه روحی و جسمی به بشر وارد کند مخالف است در حالی که قدرت های استکباری برای پیشبرد اهداف خود به هر اقدامی دست زده و از هیچ جنایتی دریغ نمی کنند.

مسوول دفتر سیاسی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه هشت سال دفاع مقدس و عدم استفاده متقابل ایران از سلاح های شیمیایی در برابر عراق نمونه بارز مخالفت مسلمانان با سلاح های کشتارجمعی است، تصریح کرد: نظام اسلامی ایران برای به دست آوردن انرژی و سوخت هسته ای و پیشبرد این صنعت خصوصا در سال جاری که به نام همت و کار مضاعف نامگذاری شده است از هیچ کوششی دریغ نکرده و از اولتیماتوم ها و تهدیدهای دشمن نیز هیچ هراسی به دل راه نخواهد داد.

وی ادامه داد: همانطور که مسوولان نظام از ابتدا هم اعلام کردند ما نیازی به سلاح هسته ای نداشته و نداریم و از مجامع بین المللی می خواهیم طبق اصول و قوانین جهانی با کشورهای دارنده سلاح های شیمیایی و هسته ای برخورد کنند .

حجت الاسلام حسینی یگانه اظهار داشت: به کارگیری سلاح هسته ای نسل کشی بشریت بوده و با حقوق بشر در تضاد است.

وی خطاب به کشورهای دارنده سلاح هسته ای ابراز داشت: با کلاهک هسته ای نمی شود از حقوق بشر دفاع کرد و آزادی و رفاه و آسایش را برای او به ارمغان آورد.

مسوول دفتر سیاسی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب گفت: ما نمی خواهیم وابسته به قدرت های استکباری وابسته باشیم می خواهیم خودمان مستقل باشیم .

وی در خصوص برگزاری کنفرانس خلع سلاح هسته ای در تهران بیان داشت: دشمنان ما در حالی دم از حقوق بشر می زنند که خودشان مجهز به انواع تسلیحات هسته ای و شیمیایی و سازنده آن هستند و برای نابودی انسان ها و استیلای خود بر کشورهای اسلامی آن را در اختیار مزدورانشان قرار می دهند.

حجت الاسلام حسینی یگانه خاطرنشان کرد: ما در این کنفرانس می خواهیم بگوییم به دنبال تولید سوخت هسته ای هستیم نه سلاح و اگر سلاح هسته ای امر نامطلوبی است هیچ کشوری نباید داشته باشد و اگر امر مطلوبی است چرا قدرت های استکباری دیگران را منع می کنند.

وی ضمن محکومیت دخالت های بیجای بیگانگان در امور داخلی ایران یاداور شد: جوانان و بسیجیان و پاسداران ما هر کدام خودشان یک بمب اتم و کلاهک هسته ای هستند با این تفاوت که بمب اتم نابود شونده و نابود کننده است اما ملت و جوانان ایران هم خود حیات جاودانه پیدا می کنند و هم به نسل های آینده حیات می بخشند و راه استکبارستیزی و مقاومت در مقابل دشمن را می آموزند زیرا همه ان ها در مکتب امامت و ولایت پرورش یافته و از شهادت در راه خدا هراسی ندارند بنابراین اگر دشمن خطایی مرتکب شود هر جوان ایرانی در هر گوشه از این کشور اسلامی، بمب اتمی بر سر او خواهد د./930/ت302/ص
ارسال نظرات