۲۳ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۷۹۱۱۱
رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان:

پیمان امنیتی آمریکا با لبنان تنها ویرانی به همراه خواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ سید هاشم صفی الدین با انتقاد از پافشاری برخی برای استمرار پیمان امنیتی آمریکا با لبنان، تنها هدف آمریکا را دستیابی به منافع خود دانست و این پیمان را بر خلاف اتحاد ملی در لبنان توصیف کرد.
سيد هاشم صفي الدين رييس شوراي اجرايي حزب الله لبنان


به گزارش خبرگزاری رسا، سید هاشم صفی الدین، رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان، روز گذشته در مراسم جشن تکلیف رسیدن صدها دختر دانش آموز در تالار مدرسه شاهد در بیروت، تنها نتیجه تاکید برخی بر بازگذاشتن وزارت خانه ها و سازمان های رسمی مختلف در برابر آمریکایی را ویرانی لبنان دانست و گفت: این عده باید از اقدام های آمریکا در عراق و افغانستان درس بگیرند؛ چراکه آمریکا تنها منافع خود را دنبال می کند.

سید هاشم صفی الدین با ابراز شگفتی از پافشاری برخی بر توافق نامه امنیتی لبنان با آمریکا در حالی که اتحاد و امنیت ملی لبنان را تهدید می کند، تاکید کرد: هم اکنون برای همگان آشکار شده است که پیمان امنیتی لبنان و آمریکا بر خلاف اتحاد ملی در لبنان است.

وی با اشاره به پیمان حزب الله و جنبش امل، این پیمان را که ناشی از اتحاد این دو گروه از سال ها پیش است، موجب وحدت و انسجام حقیقی دانست و افزود: این اتحاد و پیمان در خدمت تمامی مناطق و روستاهای متحد با این دو گروه خواهد بود.

گفتنی است که پیمان امنیتی آمریکا و لبنان در سال 2007 میلادی در زمان نخست وزیری فواد سنیوره به امضای ژنرال اشرف ریفی، رییس پلیس وقت لبنان رسید و امتیازات خاصی را برای آمریکایی قائل شده که امنیت ملی لبنان را تهدید می‌کند؛ در نتیجه مجلس لبنان در حال بررسی این پیمان است.

ارسال نظرات