۲۳ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۰
کد خبر: ۷۹۱۱۴
رییس جهاد دانشگاهی استان قم:

درمان ناباروری در قم مطابق با نظریات فقهی مقام معظم رهبری انجام می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس جهاد دانشگاهی استان قم با اشاره به اختلاف نظر علما در مساله درمان ناباروری، گفت: مقام معظم رهبری اهدا جنین را جایز می دانند و در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان قم نیز روند فعالیت های درمانی مراجعان، با نظریات فقهی معظم له انجام می شود.
پزشكي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دکتر محمد ابراهیم فقیه زاده رییس جهاد دانشگاهی استان قم، روز دوشنبه در دیدار با حضرت آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید، گزارشی از روند فعالیت ها و اقدامات انجام شده در این سازمان و همچنین مرکز درمان ناباروری قم ارائه کرد و گفت: مرکز درمان ناباروری استان قم در مردادماه سال گذشته راه اندازی شد و بحمدلله تاکنون در حوزه درمان ناباروری زوج های جوان اقدامات خوبی نیز در این مرکز انجام شده است.

وی از مراجعه بیش از هفده هزار نفر برای درمان ناباروری به این مرکز خبر داد و بیان داشت: این تعداد از شهر قم، استان های مختلف کشور و همچنین 155 نفر نیز از کشورهای خارجی برای درمان به این مرکز مراجعه کرده اند.

فقیه زاده اضافه کرد: مرکز درمان ناباروری استان قم در برخی از شاخص ها موفق شده است بیشتر از میزان استانداردهای جهانی، موفقیت کسب کند.

وی با اشاره به وجود حوزه های علمیه و مراکز متعدد علمی و فرهنگی در شهر مقدس قم تاکید کرد: از ابتدای تاسیس این مرکز، ما در صدد استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل مراجع و حوزه های علمیه بوده ایم و مراجع تقلید نیز به خوبی ما را راهنمایی کرده اند.

این استاد دانشگاه با اشاره به نقایص روش های درمان ناباروری در غرب و عدم رعایت مسائل شرعی در این روش ها گفت: بحمدلله به برکت پیروزی انقلاب اسلامی روش درمان ناباروری اسلامی در جمهوری اسلامی ایران تحقق پیدا کرده است.

رییس جهاد دانشگاهی استان قم در ادامه با اشاره به برنامه جهاد دانشگاهی استان جهت بهره گیری بیشتر از ظرفیت حوزه های علمیه تاکید کرد: خوشبختانه با عنایت مراکز حوزوی تاکنون نشست هایی در راستای بررسی مسائل فقهی و حقوقی مترتب بر روش های درمان ناباروری، با حضور صاحبنظران حوزوی برگزار شده است و ما در صدد هستیم کارگروه های مشترکی را نیز در این ارتباط راه اندازی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه با استفاده از نظرات علما، مسائل فقهی و حقوقی درمان ناباروری باید مورد بحث قرار گیرد ابراز داشت: با توجه به اختلاف نظر علما در مساله درمان ناباروری، در مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی استان قم، روند امور مطابق با نظریات فقهی مقام معظم رهبری که اهدا جنین را جایز می دانند انجام می شود. /924/پ202/ص
ارسال نظرات