۲۴ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۶:۳۲
کد خبر: ۷۹۱۵۲

نخستین دوره آموزشی امور حج روحانیون اهل سنت سیستان و بلوچستان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین دوره آموزشی، توجیهی امور حج روحانیون اهل سنت سیستان و بلوچستان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان در محل سالن همایشهای دانشگاه بین المللی منطقه آزاد چابهار برگزار شد .
کعبه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان، در نخستین دوره آموزشی، توجیهی امور حج روحانیون اهل سنت سیستان و بلوچستان که روز گذشته در محل سالن همایشهای دانشگاه بین المللی منطقه آزاد چابهار برگزار شد، با تأکید بر رعایت دقیق شئونات آیین معنوی حج، گفت: حج، تجلیگاه وحدت کلمه به تمام عیار و جلوه تمام نمای تسلیم در برابر خالق است .

امام جمعه زاهدان، همچنین با اشاره به جایگاه برادران و خواهران روحانی در سفر حج و انجام دقیق مناسک حج، خطاب به روحانیون اظهار داشت: در مراسم حج شما روحانیون پرچم هدایت، ‌راهنمایی، ‌رهبری، ‌هویت و معنویت را بر دوش دارید .

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان، افزود: روحانیون در این سفر ارزشمند و معنوی همچنین پرچمدار اسلام، فضیلت و آشنایی به روح عبادت هستند .
حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی، تأکید داشت: برادران و خواهران شرکت کننده در این دوره آموزشی ‌تلاش کنند آداب، شئونات و مناسک حج در وجودشان نهادینه تر شود .

حجت الاسلام علی اکبر عطاران، مدیر اهل سنت بعثه دفتر مقام معظم رهبری نیز در این دوره آموزشی توجیهی گفت: این دوره آموزشی در دو مرحله مقدماتی و تکمیلی طی چهل روز با حضور اساتید برگزار می شود و 75 برادر و 25 خواهر روحانی استان سیستان و بلوچستان در آن شرکت دارند و آموزش های لازم را برای همراهی کاروان های حج و سفر عمره مفرده فرا می گیرند .

گفتنی است، شرکت کنندگان پس از طی دوره های آموزشی از طریق آزمون به عنوان روحانیون کاروان های حج انتخاب می شوند./940/پ202/ص

ارسال نظرات