۲۴ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۲
کد خبر: ۷۹۱۵۴
استاندار خراسان رضوی:

ملت ایران نیازی به تسلیحات هسته ای و اتمی ندارد

خبرگزاری رسا ـ استاندار خراسان رضوی گفت: ملت ایران با برخورداری از فرهنگ دینی و حمایت از نظام خود، نیازی به استفاده از تسلیحات هسته ای ندارند.
محمود صلاحي، استاندار خراسان رضوي
محمود صلاحی، استاندار خراسان رضوی،‌ در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد،‌ با اشاره به روند رو به رشد ایران در کسب فناوری صلح آمیز هسته ای،‌ اظهار داشت: جوانان و دانشمندان ما می توانند بدون وابستگی به کشورهایی که صاحب این فناوری هستند همچون گذشته در دستیابی به این فناوری گام های بلندی را بردارند.

وی با بیان اینکه اصلی ترین پیام رهبری در موضوع انرژی هسته ای تأکید بر صلح طلب بودن ملت ایران است، افزود: ملت ایران با برخورداری از فرهنگ دینی نیازی به استفاده از سلاح هسته ای ندارد زیرا مردم ایران با برخورداری از پشتوانه فرهنگی و دینی، مردم و کشوری صلح طلب هستند و نیازی به استفاده از سلاح های اتمی و هسته ای ندارند.

استاندار خراسان رضوی تأکید کرد: ما بدون برخورداری از تسلیحات هسته ای و سلاح های کشتار جمعی در جنگ تحمیلی توانستیم از خود دفاع کنیم زیرا تا زمانی که مردم حامی دولت و نظام هستند و با جان و دل از کشور دفاع می کنند دیگر نیازی به چنین تسلیحاتی نیست.

وی تصریح کرد: در حال حاضر کشور ما در انرژی صلح آمیز هسته ای در رنکینگ جهانی جزء ده کشور اول جهان محسوب می شود که اگر کارها با برنامه ریزی و کار علمی و دقیق توأم شود می توان جایگاه علمی کشور را در جهان ارتقا داد.

صلاحی اظهار داشت: مقام معظم رهبری 30 سال پیش فرمودند: اگر 30 تا 50 سال کار جدی در عرصه های مختلف صورت گیرد خواهیم توانست جایگاه علمی هشت کشور اول جهان را کسب کنیم از این رو همواره در رهنمودهای خود به دانشگاهیان بر تلاش بیشتر در تحقیقات و پژوهش های کاربردی و مستمر تأکید بسیاری داشته و دارند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام همت مضاعف و کار مضاعف،‌ ابراز داشت: تا کنون نیز کارهای خوبی در حوزه های مختلف صورت گرفته اما از آن جایی که پس از انتخابات در روند انجام برخی از کارها مشکلاتی پیش آمد رهبر معظم انقلاب با نامگذاری امسال به این نام خواستند تا آن کمبودها و نواقص جبران شود.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه در حال حاضر 153 هزار واحد دانشگاهی و 230 هزار دانشجو در خراسان رضوی وجود دارد، ادامه داد: در عین حال 110 هزار هکتار زمین زیر کشت در استان داریم که اگر کشاورزی ما علمی شود می توانیم کارها را به نتیجه برسانیم و به مردم خدمات بیشتری را ارائه دهیم.

وی سال 89 را سال رسیدگی به روستا در خراسان رضوی عنوان کرد و گفت: باید در سال 89 در روستاها تولید را افزایش دهیم و با اضافه کردن تولید به ارزآوری به کشور کمک کنیم.

صلاحی با اشاره به وجود 25 شهرستان و سه هزار و 800 روستا در خراسان رضوی بیان داشت: مردم علاوه بر خدمات عمرانی، اقتصادی و اجتماعی نیازمند ارائه خدمات فرهنگی هستند از این رو یکی از دغدغه های ما در استان، بحث رسیدگی به مسایل فرهنگی روستائیان است.

وی همچنین از تشکیل کارگروهی در استانداری برای بررسی طرح ها و ایده های فرهنگی رسیده از ارگان ها و نهادها خبر داد و افزود: این کارگروه پس از بررسی نهایی طرح هایی را که پشتوانه علمی و قابلیت اجرایی دارند، جهت طرح در شورای اداری استان آماده می کند.

استاندار خراسان رضوی در پایان گفت: اختصاص بودجه به کانون های فرهنگی هنری مساجد روستائیان و فرهنگ و هنر خراسان رضوی نیز در شورای اداری استان مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت./934/ت302/ص
ارسال نظرات