۲۷ شهريور ۱۴۰۴ - ۰۳:۲۵
کد خبر: ۷۹۱۵۴۲
مدیر فضای مجازی و امور تبلیغ در حوزه‌های علمیه کشور:

۱۲ هزار مبلغ امین و هجرت آموزش رسانه‌ای دریافت می‌کنند

۱۲ هزار مبلغ امین و هجرت آموزش رسانه‌ای دریافت می‌کنند
چهار محال و بختیاری- حجت‌الاسلام عبداللهی گفت: قریب به ۱۲ هزار مبلغ امین و هجرت آموزش رسانه‌ای دریافت می‌کنند که این تعداد مبلغ باید بتوانند در مرحله مقدماتی، شش هزار کار عملیاتی در میدان انجام دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عبداللهی، مدیر فضای مجازی و امور تبلیغ در حوزه‌های علمیه کشور شامگاه چهارشنبه در اختتامیه همایش استانی «حوزه علمیه پیشرو و سرآمد، از اندیشه تا اقدام در پرتو منشور مقام معظم رهبری» در شهرکرد با اشاره به اینکه رسانه اصلی متعلق به اسلام است، اظهار کرد: از لحظه‌ای که پیامبر (ص) شروع به سخن و ابلاغ پیام الهی کردند، رسانه بودند و تبلیغ مصداق رسانا است که مطلب را در قالب‌های مختلف به مخاطبان انتقال می‌دهد.

عبداللهی با ذکر اینکه طلاب باید سواد خود را در موضوعات بالا ببرند، ادامه داد: تبلیغ مستلزم همه تخصص‌ها از روانشناسی تا جامعه‌شناسی و حتی پوشش و دیپلماسی رفتار است و در این راستا، دیدگاه این است که تحولی در تبلیغ ایجاد شود یعنی حوزه سنتی نماند بلکه به قالب‌های محتوایی به‌روز ورود کند.

وی بیان کرد: دشمن با نظریه‌های رسانه‌ای متنوع از جمله نظریه القا وارد عرصه تقابل شد لذا دائم القا می‌کند که طلبه و روحانی کارایی ندارد حال آنکه مردم حتی همان‌ها که به ظاهر مورد تایید نیستند، طلبه را قبول دارند و همراه طلبه هستند.

نظریه‌های رسانه‌ای دشمن در میدان تقابل

عبداللهی نظریه رسانه‌ای کاشت را از دیگر تلاش‌های دشمن برای مقابله است، افزود: در سال ۱۳۴۲ امام (ره) هزینه کرد و سال ۵۷ نتیجه ظاهر شد؛ یا دشمن در سال ۷۶ به اسم آزادی سرمایه‌گذاری و همین یکی دو سال آخر برداشت کرد.

وی با تصریح اینکه طلاب و روحانیون باید با این نظریه‌های رسانه‌ای دشمن آشنا شوند تا نحوه تقابل را هم ترسیم کنند، گفت: اگر اینها را ندانیم، کار رسانه‌ای و منبر و ... هم اثرگذار نخواهد بود. لذا ما باید بدانیم هر یک از مسائل و موضوعات چگونه سیر را طی کردند تا طبق آن، کنش‌گری داشته باشیم.

عبداللهی داشتن هدف مشترک و دغدغه مشترک را لازمه مدیریت دانست و توضیح داد: همچنین ماموریت‌های مشترک در این راستا موضوعیت دارد که خوشبختانه در دوره جدید معاونت تبلیغ، ماموریت‌های خوبی برای مبلغان تعریف شده و اولین آن، آموزش ۳۵۰ رابط خانم و ۳۵۰ رابط آقا برای مدارس امین است.

وی ادامه داد: همچنین مقرر شده است قریب به ۱۲ هزار مبلغ امین و هجرت آموزش رسانه‌ای دریافت کنند که این تعداد باید بتوانند در مرحله مقدماتی، شش هزار کار عملیاتی در میدان انجام دهند.

ضرورت آموزش طلاب در زمینه فکر و سواد رسانه

عبداللهی با اشاره به اینکه مبلغان باید تمام مفاهیم و موضوعات مبتلابه جوان و نوجوان امروز را بلد باشد، ادامه داد: طلبه باید راهبر و جریان‌ساز باشد لذا باید فکر و سواد رسانه را به طلاب بیاموزیم تا شبکه شوند و در مسیر جریان‌سازی قرار گیرند.

وی در پایان با ارائه گزارشی از فعالیت مرکز تبلیغ مجازی حوزه‌های علمیه در فضای مجازی و با تصریح اینکه این مرکز حدود یک‌هزار مبلغ شامل ۶۰۰ مبلغ رسمی و ۴۰۰ نیروی جهادی دارد، اظهار کرد: قالب‌های متنوع و متعدد رسانه‌ای در این مرکز فعال است./سجاد محمدی فارسانی

ارسال نظرات