۲۴ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۷۹۱۶۶
عضو خبرگان رهبری:

برای مقابله با جنگ نرم باید پایگاه‌های معنوی جامعه تقویت شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان گیلان با اشاره به تلاش سی ساله دشمنان برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران‌ گفت: مساجد به عنوان پیشگامان مقابله با توطئه‌های نرم دشمنان‌ هستند.
نماينده ولي فقيه در گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گیلان، حجت الاسلام و المسلمین زین العابدین قربانی، نماینده ولی فقیه در گیلان، امروز در پنجاه و یکمین جلسه ستاد رسیدگی امور مساجد گیلان که در رشت برگزار شد، گفت: ارتقای جایگاه واقعی مساجد نیازمند همت مضاعف است که باید به این مهم توجهی ویژه شود.

وی با بیان این‌که مساجد به عنوان پایگاه های مهم اسلامی، مهم‌ترین نقش را در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کردند، افزود: با برنامه ریزی صحیح، وحدت و همدلی، تعیین امامان جماعت دلسوز و متعهد باید جایگاه مساجد ارتقا یابد تا مرکزی برای نشر مبانی اسلام باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این‌که مساجد در طول تاریخ همواره نقش مؤثری در دفاع از ارزش‌های دینی و اسلامی بر عهده داشتند، خاطر‌نشان کرد: مساجد امروز نیز به عنوان مهم‌ترین پایگاه مقابله با توطئه های دشمنان به شمار می‌رود.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به تلاش سی ساله دشمنان برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران‌ گفت: مساجد به عنوان پیشگامان مقابله با توطئه های نرم دشمنان در شرایط کنونی کشور هستند.

حجت الاسلام و المسلمین قربانی با تأکید بر این که باید زمینه برای جذب بیشتر جوانان در مساجد فراهم شود، ابراز داشت: فضا و امکانات مساجد باید به گونه‌ای باشد که نسل جوان امروز جامعه با دیدن این فضا جذب این پایگاه مهم شود.

وی با بیان این‌که باید امکانات نرم‌افزاری در مساجد بیشتر شود، تصریح کرد: در صورت تحقق امکانات مناسب در مساجد و توسعه فضای کتابخانه‌ای حضور جوانان و نوجوانان در این پایگاه معنوی ملموس‌تر خواهد شد.

امام جمعه رشت در ادامه از امامان جماعت و هیأت امنای مساجد سراسر استان خواست ‌با همکاری و ارتباط مستمر با ستاد رسیدگی به امور مساجد به ارتقای‌ جایگاه واقعی پایگاه‌های دینی مردم کمک کنند.

 حجت الاسلام سید حسین گلمیرزاده، معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی گیلان و دبیر ستاد رسیدگی به امور مساجد استان، نیز با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این ستاد در سال گذشته از اهتمام بیشتر مساجد در برنامه های فرهنگی، تبلیغی در سال همت مضاعف و کار مضاعف با بهره گیری از رهنمودهای مقام معظم رهبری خبر داد.

وی همچنین رسیدگی به امور مساجد را در برنامه ریزی امور فرهنگی و ساماندهی هیأت امنا و رفع اختلافات را از ‌وظایف ستاد رسیدگی به امور مساجد استان برشمرد./950/پ202/س
ارسال نظرات