۲۴ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۵
کد خبر: ۷۹۱۷۳

شماری از دانشجویان دانشگاه امام صادق از مرکز نور بازدید کردند

خبرگزاری رسا ـ شماری از دانشجویان خواهر دانشگاه امام صادق(ع) تهران با حضور در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی از نزدیک با این مجموعه و فعالیت های آن آشنا شدند.
مرکز تحقيقات کامپيوتري علوم اسلامي نور


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از نورسافت، شماری از دانشجویان خواهر دانشگاه امام صادق(ع) تهران با حضور در مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی از نزدیک با این مجموعه و فعالیت های آن آشنا شدند.

در این بازدید که به میزبانی بخش ارتباطات و تبلیغات معاونت بازرگانی مرکز تحقیقات صورت پذیرفت، رحمانی مدیر بخش ارتباطات ضمن خیر مقدم به میهمانان و معرفی مرکز نور، نرم افزار قرآنی جامع تقاسیر را برای آنان معرفی کرد.

وی افزود: نرم افزار چند رسانه ای قرآن کریم، جامع تفاسیر با آخرین نیازسنجی های روز جامعه تهیه و در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.

رحمانی هدف از تولید این نرم افزار قرآنی را رفع نیازهای قرآنی و تفسیری مسلمانان در اقصی نقاط دنیا عنوان کرد. وی ادامه داد: این نرم‌ افزار شامل متن کامل 302 عنوان کتاب در قالب 1419 جلد در زمینه تفسیر، ترجمه آوانگاری، لغت و فرهنگ‌نامه قرآنی می باشد.

در این نرم افزار 184 تفسیر فارسی و عربی در قالب 1225 جلد وجود دارد که از این تعداد 54 ترجمه فارسی شامل 21 ترجمه برگرفته از تفاسیر و 33 ترجمه مستقل به چشم می خورد.

ترجمه های خارجی از بخش های دیگر این نرم افزار می باشد بطوریکه؛ 47 ترجمه در 25 زبان خارجی از جمله؛ انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیولی، پرتغالی، لهستانی، روسی، بلغاری، آلبانیایی، بوسنیایی، ترکی استانبولی، اردو، ژاپنی، چینی، مالایی، بنگالی، هندی و سواحلی از جمله ترجمه های خارجی این نرم افزار است.

متن کامل چهار عنوان تفسیر انگلسیی در30 جلد با امکان جستجو، پنج فرهنگ‌نامه معتبر قرآنی در 32 جلد، سه لغت‌نامه عربی به فارسی در یک جلد و یک لغت‌نامه عربی به فارسی یک جلدی از دیگر قابلیت های این نرم افزار چند رسانه ای قرآن کریم است.

وجود سه آوا نگاری انگلیسی در قرآن کریم، امکان جستجوی پیشرفته در ترجمه قرآن به 13 زبان زنده دنیا از دیگر قابلیت های این نرم افزار می باشد. تجزیه و ترکیب تمامی آیات قرآن و نمایش بیش از 1000 تصویر و بیش از60 قطعه فیلم مرتب با آیات به تفکیک زبان در این نرم افزار وجود دارد.

بخش دیگر این نرم افزار قابلیت‌های صوتی می باشد، بطوریکه در این لوح فشرده، 159 قرائت مجلسی در بیش از 70 ساعت از اساتید مشهور مانند؛ عبدالباسط، مصطفی اسماعیل، منشاوی، سعید مسلم، غلوش، طبلاوی و شحات انور به همراه نمایش تصاویری ویژه آیات برخی از سوره‌ها به هنگام تلاوت به غنی این نرم افزار قرآنی افزوده است.

15 ترتیل کامل قرآن از اساتید به نام، از جمله سعد الغامدی، منشاوی، پرهیزکار، عبدالباسط، مصطفی اسماعیل و امام جمعه و نیز قرائت تحقیق خلیل حصری از دیگر قابلیت های این نرم افزار است.

امکان قرائت ترتیل هر آیه به همراه قرائت ترجمه فارسی(فولادوند) و انگلیسی(قرائی) و به کارگیری فناوری "mp3" در قرائت‌ها از دیگر بخش های موجود در این نرم افزار می باشد. /919/د102/ع


ارسال نظرات