۲۴ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۷۹۲۲۳
معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

بشر درک درستی از انسان کامل ندارد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: بشر امروز درک درستی از وحی، معنویت و انسان کامل ندارد.
حجت‌الاسلام احمد زادهوش، معاون جديد فرهنگي تبليغي دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم


به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام احمدزادهوش با اشاره به انتشار خبری مبنی بر برگزاری مسابقه‌ای با عنوان «کدام‌ مذهب خنده‌دارتر است» در انگلستان گفت: این حقیقت تلخی است که قرآن کریم آن را بیان می‌کند و می‌گوید که امت‌های پیشین رسولان را به استهزا می‌گرفته‌اند.

وی با اشاره به آیه 11 سوره حجر گفت: این آیه از قرآن کریم در مقام دلجویی و پشتیبانی از رسول خدا(ص) است و اینکه در همان زمان کسانی از روی درماندگی و ناتوانی در مقابل استدلال و منطقه به استهزا نبی‌مکرم اسلام می‌پرداختند.

معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در ادامه گفت: نکته قابل توجهی که در قضایای اخیر از جمله در دانمارک و انگلستان در قالب‌های مطبوعات و سینمایی و با تعیین جایزه برای مسخره کردن مذهب اتفاق افتاد، نشانگر این واقعیت تلخ است که بشر امروز اگرچه قد و قیافه‌اش بزرگ‌تر شده است و هر روز آسمان‌خراش‌های رفیع و چاه‌های عمیقش ارتفاع و عمق بیشتری پیدا می‌کنند، ولی هنوز به رشد واقعی نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه بشریت هنوز سرمایه‌های اصلی خود را نشناخته است، ادامه داد: بشر امروز درک درستی از وحی، معنویت و انسان کامل ندارد.

حجت‌الاسلام زادهوش ادامه داد: تا زمانی که بشر اینگونه باشد،‌مانند یتیمی است که سرمایه‌هایش را در اختیارش قرار نمی‌دهند مگر اینکه به رشد عقلی رسیده و قدر و ارزش سرمایه‌هاش و میراث پدرانش را بداند تا هم از آن نگهداری و حراست کرده و هم از آن بهره‌برداری کند.

وی با بیان اینکه علت تاخیر ظهور امام عصر(عج) نیز همین مسئله است، تصریح کرد: کسانی که امروز پیامبر و مذهب را مسخره می‌کنند، اگر دستشان به امام زمان(عج) برسد به او نیز صدمه می‌زنند و در چنین شرایطی خداوند متعال آخرین سرمایه هستی را در اختیار بشر نمی‌گذارد.

معاون فرهنگی تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم اظهار داشت: چنین شرایطی وظیفه ما را بسیار سنگین‌تر می‌کند و وظیفه معرفی انسان کامل، معرفی ارزش‌ها و معنویات، زدودن جهل‌ها و... مرهون ایمان راسخ، عمل صالح و مجاهدت مخلصانه است./919/د102/ع

ارسال نظرات