۲۴ فروردين ۱۳۸۹ - ۲۰:۱۰
کد خبر: ۷۹۲۳۳
مسؤول دبیرخانه انجمن های علمی حوزه:

منویات رهبر معظم انقلاب سرلوحه فعالیت های انجمن های علمی حوزه است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول جدید دبیرخانه انجمن های علمی حوزه بر پیگیری منویات رهبر معظم انقلاب از سوی انجمن های علمی حوزه تأکید و خاطرنشان کرد: دیدگاه های رهبر معظم انقلاب برای انجمن های علمی حوزه مانند دیدگاه پلیس است که بر قانون تقدم دارد.
حجت الاسلام محسن مهاجرنيا


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محسن مهاجرنیا، مسؤول جدید دبیرخانه انجمن های علمی حوزه عصر امروز 24 فروردین ماه در نشستی خبری با حضور خبرنگاران در سخنانی گفت: انجمن های علمی حوزه نهادی فرانهاد است و رسالت آن تنها ترویج ارزش های محض نیست، بلکه انجمن علمی حوزوی اسلامی است.

وی افزود: انجمن های علمی حوزه در طول همه نهادها قرار دارد و از ظرفیت های موجود مراکز آموزشی و پژوهشی در جهت شکوفایی دانش، علم، توسعه، نوآوری و نهضت نرم افزاری بهره خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام مهاجرنیا در ادامه با تأکید بر طراحی چشم انداز و برنامه های توسعه ای و تعریف جایگاه انجمن های علمی در حوزه به صورت قانونمند، خاطرنشان کرد: در دوره جدید از فعالیت های دبیرخانه انجمن های علمی حوزه، چشم انداز بیست ساله برای انجمن ها ترسیم و به زودی نهایی خواهد شد.

وی همچنین گفت: یکی دیگر از فعالیت هایی که دبیرخانه انجمن های علمی حوزه نسبت به انجام آن اهتمام ویژه ای دارد، تعریف نقش انجمن های علمی در یک برنامه پنج ساله براساس تجربه هفت ساله است که نقش انجمن ها را در حوزه تثبیت خواهد کرد.

مسؤول جدید دبیرخانه انجمن های علمی حوزه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب، تأکید کرد: پیگیری منویات رهبر معظم انقلاب نه تنها سرلوحه فعالیت های انجمن های علمی حوزه است، بلکه دیدگاه های رهبر معظم انقلاب برای انجمن های علمی حوزه مانند دیدگاه پلیس است که بر قانون تقدم دارد.

وی با بیان این‌که یکی از دیدگاه های مقام معظم رهبری بحث آزاد اندیشی است که به طور جدی وارد آن نشده ایم، خاطرنشان کرد: اکنون شرایط فراهم شده است و انجمن های علمی حوزه در زمینه نظریه پردازی، پرسشگری، نقد و مناظره و آزاد اندیشی به طور جدی وارد خواهد شد.

حجت‌الاسلام مهاجرنیا در ادامه با اشاره به دیدگاه های مختلف و نقادی هایی که نسبت به حوزه دین، دانش و تمام ابعاد معرفتی می شود، اذعان داشت: انجمن های علمی حوزه آمادگی دارد نه تنها در عرصه ایران بلکه در عرصه های جهانی با رصد کردن همه اندیشه ها در سراسر جهان در این مقوله وارد شود.

وی تصریح کرد: نقد و بازسازی ابعاد مختلف معرفت در حوزه آزاد اندیشان زمینه توسعه دین را ایجاد می کند، از این رو انجمن های علمی حوزه بحث معرفت را در حوزه دین جهانی خواهد کرد.

مسؤول جدید دبیرخانه انجمن های علمی حوزه در پایان بر استفاده از ظرفیت های حوزه و به خصوص مراجع تقلید تأکید کرد و افزود: اگر بتوانیم نیازهای خود را به مراجع تقلید عرضه کنیم و مراجع تقلید نیز به این نیازها پاسخ گویند، در جهت دادن به فعالیت های انجمن های علمی حوزه موفق خواهیم بود. /920/پ202/ص

ارسال نظرات