۲۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۰:۲۲
کد خبر: ۷۹۲۴۶
آیت الله خاتمی:

کنفرانس خلع سلاح کشتار جمعی نشان دهنده عدالت خواهی ایران است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تولید سلاح های کشتار جمعی را دهن کجی و توهین به انسانیت دانست و گفت: تولید این گونه سلاح ها پیام بی ارزش بودن خون انسان ها را با خود به همراه دارد و این چیزی است که دین مبین اسلام آن را نمی پسندد.
1/ آيت الله سيد احمد خاتمي
آیت الله سید احمد خاتمی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در سخنانی با اشاره به برگزاری کنفرانس خلع سلاح کشتار جمعی در تهران ابراز داشت: این کنفرانس که در اواخر ماه جاری برگزار خواهد شد، در واقع تاکید مجددی بر این واقعیت است که جمهوری اسلامی ایران در پی سلاح های کشتار جمعی نیست.

وی موضع جمهوری اسلامی ایران در مساله عدم جواز استفاده از سلاح های کشتار جمعی را برگرفته از آموزه های دینی دانست و تاکید کرد: مکتب اسلام افزون بر اینکه ما را دعوت به اقتدار نظامی جهت بازدارندگی می کند، در عین حال پاینبد به ارزش های انسانی است.

آیت الله خاتمی تولید سلاح های کشتار جمعی را دهن کجی و توهین به انسانیت دانست و گفت: تولید این گونه سلاح ها پیام بی ارزش بودن خون انسان ها را با خود به همراه دارد و این چیزی است که دین مبین اسلام آن را نمی پسندد.

وی با اشاره به برخی از روایات در این زمینه بیان داشت: در فقه اسلامی آمده است که مسموم کردن آب دشمن، کشتار زنان، پیران و کودکان در جنگ جایز نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به اهمیت برگزاری کنفرانس خلع سلاح کشتار جمعی گفت: شعاری که برای این کنفرانس مهم انتخاب شده است( فناوری هسته ای برای همه، سلاح کشتار جمعی برای هیچ کس) شعاری عقلایی است و عدالت خواهی نظام اسلامی را نشان می دهد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: این پیام با معنا، نشان می دهد که جمهوری اسلامی ایران طرفدار عدالت است و حقوق همه افراد جامعه جهانی را محترم می شمارد.

آیت الله خاتمی با انتقاد شدید از برخی کشورها و ابرقدرت ها و برخورد دوگانه این کشورها با مسائل جهانی عنوان کرد: برخی از کشورها که ادعاهای بزرگ اما عملکرد وحشیانه ای دارند تمام تلاش شان زیر پاگذاشتن عدالت است.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: کشور آمریکا در حالی که بیش از دو هزار و پانصد کلاهک هسته ای دارد مدام سخن از نامطمئن بودن برنامه هسته ای ایران می زند.

آیت الله خاتمی با انتقاد از ادعاهای واهی سردمداران آمریکا و برخورد دوگانه آنان با مساله هسته ای ایران تصریح کرد: اگر سلاح کشتار جمعی امری مذموم است چرا خود این کشورها این سلاح ها را در اختیار داشته و روز به روز نیز در صدد افزایش آن هستند؟

وی دنیای استکبار را دنیای فریب و زور توصیف و تاکید کرد: دنیای استکبار جهانی، دنیای زیر پاگذاشتن حقوق ملت ها است و به هیچ یک از حقوق بشری نیز توجهی ندارد و اگر هم حرفی از حقوق بشر و دیگر مسائل می زنند به دلیل مقاصدی است که می خواهند در سایه این موضوعات به آن دست یابند.

آیت الله خاتمی با تحسین دستاوردهای بی بدیل هسته ای جمهوری اسلامی ایران گفت: به فضل الهی جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران ضمن پایبندی به همه اصول انسانی و الهی ذره ای از حقوق خود در حوزه های مختلف از جمله مسائل هسته ای عقب نخواهد نشست. /924/ت301/ج
ارسال نظرات