۲۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۷۹۳۰۶
با همکاری طلاب جوان؛

طرح فرهنگی ساحل امید ‌در سواحل مازندران برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران از برگزاری طرح فرهنگی و تبلیغی ساحل امید تابستان امسال در سواحل این استان خبر داد.
معاون فرهنگي اداره کل تبليغات اسلامي مازندران
حجت الاسلام رحمت الله رضوی راد، معاون فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، از برگزاری طرح فرهنگی و تبلیغی ساحل امید ویژه تابستان امسال در سواحل استان خبر داد.

وی با بیان این‌که این طرح به صورت پایلوت نوروز امسال در سواحل شهر گردشگرپذیر نوشهر با موفقیت اجرا شد که مورد استقبال مسؤولان فرهنگی شهرهای ساحلی قرار گرفته است، افزود: بر اساس این طرح مفاهیم و معارف دینی، عقیدتی و آداب‌های مربوط به تفریحات سالم در دریا از طریق روحانیان و طلاب جوان به گردشگران و تفرجگران دریا آموزش داده می شود.

معاون فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این‌که طرح‌ها و برنامه‌های فرهنگی هنری در دریا باید بیشتر شود، تصریح کرد: نگاه به ارزش‌های دینی و خرده فرهنگ‌ها باید از طریق اماکن اجتماعی تقویت شود.

وی با بیان این‌که متأسفانه نگاه، وعده و اقدام مسؤولان ارشد این استان، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای ملی لحاظ کردن طرح های سالم سازی دریا ناکافی بوده است، یادآور شد: همه ساله در ایام تابستان قریب به شش میلیون مسافر با هدف گردشگرپذیری و تفرج دریا به مازندران سفر می کنند که باید‌ روی فرهنگ، آداب و سنن آنها برنامه ریزی کرد.

حجت الاسلام رضوی راد با اشاره به این‌که مشخص نکردن متولی طرح‌های دریا قصه تکراری بوده که هیچ‌گاه محقق نشده است، افزود: نمازخانه‌های محل اجرای طرح‌های سالم سازی دریا باید مناسب سازی شده تا گردشگر رغبتی برای اقامه نماز در این اماکن سیار را داشته باشد.

وی با تأکید بر این‌که باید جلوی ناهنجاری‌ها و آسیب‌های سواحل گرفته شود، تصریح کرد: تدابیر لازم و اصولی باید برای ایام ماه مبارک رمضان امسال از بیست مرداد‌ماه آغاز می‌شود، در سواحل مازندران صورت گیرد تا مظاهر روزه خواری سبب زیرسؤ‌ال بردن ارزش‌های دینی جامعه اسلامی نشود.

معاون فرهنگی و تبلیغ اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر این‌که اعتبارات فرهنگی و مذهبی در طرح‌های سالم‌سازی دریا باید بیشتر شود، ادامه داد: طرح‌های فرهنگی دینی ساحل دریای مازندران باید با جدیت بیشتری دنبال شود./950/پ202/س
ارسال نظرات