۲۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۷۹۳۰۸
فضل الله:

سازمان ملل اجازه ندهد جمهوری اسلامی ایران تحت فشارهای بین المللی قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ علامه فضل الله در گفت و گو با انتقاد از سازمان ملل متحد در لبنان، این سازمان را به مخالفت با ظلم و اشغالگری به ویژه در فلسطین اشغالی فراخواند و گفت: سازمان ملل متحد فشار را بر رژیم صهیونیست افرایش دهد و اجازه ندهد ایران بی دلیل تحت فشارهای بین المللی قرار گیرد.
فضل الله


به گزارش خبرگزاری رسا، علامه سید محمد حسین فضل الله، مرجع تقلید برجسته شیعه در لبنان، روز گذشته، در دیدار با مایکل ویلیامز، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد در لبنان به بررسی اوضاع عمومی لبنان و منطقه پرداختند.

علامه فضل الله با انتقاد از عملکرد سازمان ملل متحد، گفت: سازمان ملل متحد به صراحت از اشغالگری اسراییل در مناطق فلسطینی حرف نمی زند و به نقض مستمر قطعنامه های بین المللی از سوی این رژیم اشاره نمی کند، و حتی در صورتی که دبیرکل سازمان ملل متحد از شهرک سازی صهیونیستی سخنی بگوید با زبان تمنا و خواهش حرف می زند و به جای درخواست برای توقف شهرک سازی و ضرورت پایان اشغالگری تنها خواهان تعلیق آن می شود.

وی با تاکید بر اینکه رژیم صهیونیستی به سبب داشتن تعداد زیادی کلاهک هسته ای و مخالفت با امضای معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای، تهدید اصلی برای امنیت جهان و خطر بزرگ برای تمام منطقه به شمار می رود، افزود: این در حالی است که جامعه بین المللی کشورهای امضا کننده این معاهده و در راس آن جمهوری اسلامی ایران را تحت پیگرد قرار می دهد، لذا سازمان ملل نباید اجازه دهد ایران تحت فشارهای بین المللی قرار گیرد.

این عالم برجسته اسلامی در لبنان پیامی را خطاب به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد از طریق ویلیامز ارسال کرد و طی آن خواستار موضع سازمان ملل متحد بر ضد سیاست پاکسازی نژادی رژیم صهیوینستی بر ضد فلسطینی ها و تلاش این رژیم برای بیرون راندن فلسطینی ها از سرزمینشان و راندن آنها از کرانه باختری شد.


وی با یادآوری وظیفه سازمان ملل متحد به عنوان مسئول حفظ امنیت و صلح جهانی، تاکید کرد: این سازمان باید با ظلم و اشغالگری به ویژه در فلسطین اشغالی به مخالفت برخیزد، زیرا اشغالگران اسراییلی نماد اصلی اشغالگری وحشیانه و تروریسم جهانی به شمار می روند.

در این دیدار همچنین مایکل ویلیامز از مواضع علامه فضل الله به ویژه بیانیه اخیر وی در محکومیت انفجار تروریستی در مترو مسکو تقدیر کرد./981


ارسال نظرات