۲۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۷۹۳۴۵
در دیدار با رییس سازمان حج و زیارت مطرح شد:

آرزوی آیت الله صافی گلپایگانی برای سفر به اماکن زیارتی مصر

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار رییس سازمان حج و زیارت، بر لزوم حضور در مراکز زیارتی و استفاده از موقعیت های تبلیغی در این اماکن تاکید کرد.
1/ آيت الله صافي گلپايگاني
به گزارش خبرگزاری رسا حضرت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی صبح روز سه‌شنبه 24/1/89 با رئیس سازمان حج و زیارت و هیئت همراه دیدار کرد.

وی در این دیدار ضمن تشکر از تلاش‌های انجام شده طی سال‌های اخیر در سازمان حج و زیارت بر حضور مستمر زائران ایرانی در سرزمین وحی تأکید کرده و افزود: هر چه ما بیشتر بتوانیم در آن مکان‌های مقدس حضور داشته باشیم، موجودیت ما ظاهرتر می‌شود و باید وجود شیعی و ولایی خود را به تمام عالم اسلام و دنیا نشان بدهیم.

این مرجع تقلید عدم حضور در سرزمین وحی را از جهت سیاست دینی و مذهبی مردود دانست و گفت: باید به گونه‌ای تمام جهات را سنجید و عمل کرد که اگر آنها هم نخواستند بگذارند ما برویم، ما بگوییم ما می‌خواهیم بیاییم و آنجا باشیم.

وی با بیان اینکه «چه بسا کسانی در آنجا باشند که از حضور ما در آنجا ناخرسند باشند و از عدم حضور ما خوشحال شوند»، گفت: حضور نود و هفت هزار نفر در حج تمتع، اعلام موجودیت است و ما باید آنجا را حفظ کنیم و حضور ما ادامه داشته باشد. اگر ما آنجا نباشیم و عدم حضور ما استمرار داشته باشد،‌ آنها اسلامیت ما را زیر سوال می‌برند.

حضرت آیت الله صافی، این حضور مستمر را با توجه به کارشکنی‌های دشمنان اهل بیت علیهم السلام مستلزم شروطی دانسته و بیان داشت: باید به گونه‌ای سیاست، آگاهی، بیداری و تدبیر به خرج داد تا هم موضع عزت شیعیان حفظ شود و هم مقاصدی که می‌خواهیم ان شاء الله تأمین باشد.

وی با تأکید بر رعایت احکام و برنامه‌های دینی توسط حجاج، گفت: ظواهر شرعی ما هرچه بیشتر ظاهر باشد نشان‌دهند‌ه‌ی اینست که ما مقید به اسلام و سنت‌های اسلامی هستیم.

استاد درس خارج حوزه علمیه با انتقاد از بانوانی که در سفر حج، بر حجاب خود مواظبت ندارند،‌ ‌افزود:‌ نباید اعتبار دینی و مذهبی ما و التزام شیعه به احکام اسلام خدشه‌دار شود طوری که آنها بیایند و بگویند که ببینید که شیعیان اینگونه‌اند.

حضرت آیت الله صافی در بخش دیگری از سخنان خود، بر حضور شیعیان در همه‌ی سرزمین‌هایی که شیعه در آنجا مشهد و مقامی دارد، تأکید کرد.

وی با اشاره به مصر و مکان‌های زیارتی آنجا چون مشهد امام حسین، رأس الحسین ، مشهد حضرت زینب علیهم السلام،‌ بر حضور شیعیان در این نقاط تأکید کردند، و افزودند: حضور شیعیان در آن نقاط موجب احیای آنجا و توسعه مکتب تشیع می‌شود .

این مرجع تقلید به اعتقاد و ارادت بیش از حد مردم مصر به این مشاهد مشرفه و معجزات و کراماتی که از آنها نقل شده است،‌ اشاره کرد و افزود: سابقه‌ی تشیع مصر بیشتر از ایران است و به زمان حضور مالک اشتر در آن دیار و قیام آنان بر علیه عثمان برمی‌گردد و شب‌های دوشنبه در آنجا شب زیارتی است و جمعیت زیادی جهت عرض ارادت به آن مکان‌های مقدس وارد می‌شوند.

وی یکی از آرزوهای خود را زیارت مشهد الحسین و رأس الحسین علیه السلام در قاهره و دیگر مکان‌های زیارتی مصر دانستند و افزودند:‌ باید با حضور خودمان در آن مکان‌ها آنها را تصاحب کنیم و دیگران التزامات دینی ما را ببینند و حضور شیعیان دراین نقاط یعنی حضور اهل بیت علیهم السلام و ترویج مکتب اهل بیت علیهم السلام.

پیش از بیانات این مرجع تقلید، آقای لیالی رئیس سازمان حج و زیارت، گزارشی از برنامه‌های حج تمتع و عمره مفرده بیان نمود./ 914/د102/ج

ارسال نظرات