۲۵ فروردين ۱۳۸۹ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۷۹۳۵۲
آیت الله مکارم شیرازی:

ثبت اسناد کشور با بهره گیری از آخرین فناورهای روز جهان مانع تضیعف حقوق مردم شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار مدیران ارشد سازمان ثبت اسناو املاک کشور، بهره گیری از آخرین فناوری‌های روز جهان را یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از تضعیف حقوق مردم در این مراکز دانست.
حضرت آيت الله ناصر مكارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی، شامگاه چهارشنبه، 25 فروردین ماه در دیدار مدیران ارشد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، خدمت به مردم را عبادت و افتخار بزرگی دانست و اظهار داشت: شما مسؤولان که در مراکز مختلف مشغول به انجام وظیفه هستید بدانید که خدمت شما به مردم عبادت و افتخار است و از این ارزش الهی به راحتی نگذرید.

وی با بیان روایتی در خصوص تقوای الهی و نظم در کارها گفت: طولانی ترین روایت قرآن در خصوص تقوا و نظم است که براساس این روایت تمام موجودات عالم دارای حساب و کتاب هستند و این روایت بهترین اشاره برای فعالیت مراکز ثبت و اسناد است تا مردم همه برنامه‌های خود را با دقت بیشتر دنبال کنند و بدون حساب و کتاب پیش نروند.

این مرجع تقلید با اشاره به حساسیت مراکز ثبت و اسناد در کشور تصریح کرد: با توجه به این که فعالیت شما مراکز، ثبت حقوق مردم نست به یکدیگر است باید در فعالیت‌های خود دقت بیشتر انجام دهید و نظم از اولویت فعالیت‌هایتان باشند تا خدای نکرده براثر بی‌نظمی و بی‌دقتی‌ها بیماری‌های اجتماعی در کشور پیدا نشود.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از پرونده‌های که در دادگستری وجود دارد به دلیل بی‌اهمیت خواندن مراکز ثبت و اسناد است که ممکن است به دلیل نا‌آگاهی مردم و یا دفاتر ثبت و همچنین نارسایی‌های قانون این مشکل پیش آمده باشد و سبب شده تا مردم به زحمت فراوانی بیفتند و برخی ناامنی‌ها اجتماعی بوجود آید.

حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی به پیشرفت‌های فناوری اشاره کرد و افزود: هم اینک در عصر ما آخرین فناوری‌های روز جهان وجود دارد و مراکز ثبت و اسناد که از حساسیت بیشتری برخوردار هستند و با حقوق مردم سر وکار دارند باید از آخرین نوآوری‌ها برای تنظیم ثبت اسناد و مدارک مردم بهره‌ گیرند تا حقوق آن‌ها تضعیف نشود.

وی در ادامه آموزش را یکی‌ از مهم‌ترین شاخص‌های هر مرکزی دانست و اظهار داشت: باید کسانی که در دفاتر ثب و اسناد فعال هستند هر سال آموزش‌های جدید را به آن‌ها تعلیم داد تا خدای نکرده براثر کم‌اطلاعی و بی‌توجهی به قوانین مردم را به زحمت نیندازند./917/پ202/ص

ارسال نظرات