۲۶ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۵
کد خبر: ۷۹۳۶۸
آیت الله مکارم شیرازی:

سرمایه کمیته امداد اعتماد مردمی است/فعالیت های کمیته امداد برای مردم تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی کمیته امداد امام خمینی (ره) را از برکات انقلاب اسلامی دانست و بر ضرورت تبیین و تشریح دستاوردهای این نهاد تاکید کرد.
 ديدار اعضاي خبرگزاري رسا با آيت الله مکارم شيرازي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای شورای مرکزی و معاونین کمیته امداد امام خمینی (ره) در سخنانی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران یک متنی داشت و یک شاخ و برگ هایی، همان اندازه که متن انقلاب مهم است شاخ و برگ های آن هم مهم است.

وی کمیته امداد را از برکات انقلاب اسلامی دانست و تاکید کرد: برنامه های معنوی مادی فرهنگی و اصلاحی این نهاد امری تازه است که از برکات انقلاب اسلامی به حساب می آید، حقانیت و اصالت انقلاب را تقویت می کند زیرا انقلاب اسلامی شجره طیبه ای است که ثمرات مختلفی را دارد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت مساله انفاق در دین مبین اسلام خاطر نشان کرد: انفاق کردن قبل از آنکه کمک به دیگران باشد تقویت فکری ، معنوی و اخلاقی خود شخص انفاق کننده است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: انفاق باعث روحانیت و نورانیت در شخص منفق می شود و روح او را پرورش می دهد، در انفاق بیش از آنچه می دهیم به دست می آوریم و این موضوعات برای جامعه و مردم باید تبیین کرد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خطاب به دست اندرکاران کمیته امداد خاطر نشان کرد: امیدوارم حقیقت انفاق قرآنی را به دوستان، همکاران، خیرین و دیگر اقشار جامعه تبیین و تفهیم کنید تا استقبال بیشتری از برنامه ها صورت گیرد.

این مرجع تقلید اعتماد مردمی را سرمایه مهم کمیته امداد دانست و با تاکید بر ضرورت جلب و جذب بیشتر این سرمایه مردمی از طرق مختلف خاطر نشان کرد: شما باید روز به روز به این موضوع توجه کرده و از طریق روحانیون، مراجع، ائمه جمعه و همچنین از طریق کارهایشان این اعتماد را بیش از پیش جلب و جذب کنید.

استاد برجسته حوزه علمیه قم تاکید کرد: حضور کمیته امداد در رسانه ها بسیار کمرنگ است در حالیکه اگر شما حضور بیشتری در رسانه ها داشته باشید کمک های بیشتری را به دست خواهید آورد.

وی اضافه کرد: البته رسانه ها نیز باید حضور شما را به صورت های مختلف بدون اینکه وجهی از شما بگیرند، داشته باشند تا از این طریق فعالیت ها و خدمات شما برای مردم تبیین شود.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی خواستار اطلاع رسانی مناسب تر فعالیت ها و اقدامات کمیته امداد از سوی دست اندرکاران این نهاد شد و گفت: شما باید با حضور در رسانه ها فعالیت ها و خدمات خود را تبین کنید و خیال نکنید تشریح این فعالیت ها ریا کاری می شود.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش خاطر نشان کرد: مردم دو اشکال به کمیته امداد می کنند اول اینکه برای پذیرش سخت گیری زیادی می شود.

وی تاکید کرد: اگر نیازمندی فردی از طریق تحقیقات مشخص شد او را پذیرش کنید البته دقت خوب است اما وسواس در کار نداشته باشید، بررسی های شما باید توام با دقت و سرعت باشد.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی همچنین ابراز داشت: کمک هایی که به برخی از خانواده ها می شود کم است اگر نفرات کمتر باشد ولی خدمات بیشتر بسیار بهتر است.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: در کنار ارائه خدمات مادی و معیشتی به مددجویان توجه به مسائل فرهنگی و معنوی آنان نیز بسیار مهم است.

این مرجع تقلید همچنین در بخش پایانی سخنان خود خواستار توجه بیشتر دولت در تخصیص اعتبارات به کمیته امداد امام خمینی شد و گفت: دولت می خواهد هزینه ورزش را پنج برابر کند اما بنده اعتبارات شما را نمی دانم. /924/پ202/ج

ارسال نظرات