۲۶ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۷۹۳۷۵
رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

شورای فرهنگ عمومی فرهنگ کار و تلاش بیشتر را در جامعه تقویت کند

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: شورای فرهنگ عمومی باید با آسیب شناسی، فرهنگ کار و تلاش بیشتر را در جامعه تقویت کند.
حجت الاسلام تقوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، حجت الاسلام سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور روز گذشته در نخستین گردهمایی اعضای شوراهای فرهنگی استان سمنان نام گذاری سال 89 به عنوان همت مضاعف و کار مضاعف را دفعی و بر اساس ذوق و سلیقه شخصی ندانست و گفت: باید در سال جدید برای استفاده از ظرفیتهای کشور شتاب را دو چندان کنیم.

وی افزود: این نامگذاری بر اساس مطالعات صورت گرفته و در آن نکته ای است و باید پایه های این شعار و نامگذاری را باز و ارائه کنیم.

عضو شورای فرهنگی عمومی کشور با تاکید بر شناخت عمیق رهبر فرزانه انقلاب از ظرفیتهای کشور گفت: رهبر معظم انقلاب ظرفیتهای عظیم کشور را می بینند و برای استفاده از این ظرفیتها نیاز به همت مضاعف و کار مضاعف است.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی، کار را یک موضوع ارزشی و عبادت خواند و افزود: شورای فرهنگ عمومی باید با آسیب شناسی، فرهنگ کار و تلاش بیشتر را در جامعه تقویت کند.

وی دلالی و شغل های کاذب را آفت کار دانست و اظهار داشت: نگاه به کار در جامعه نگاهی دینی و اسلامی نیست در حالی که کار در پیشگاه خداوند مانند نماز مقدس است.

عضو شورای فرهنگ عمومی کشور با تاکید بر اینکه در نظام آموزشی باید نگاه به کار تغییر کند افزود: به دنبال پشت میز نشینی بودن یک آفت بزرگ است و شورای فرهنگ عمومی باید برای این مساله فکری کند.

وی امید را یکی از پایه های همت خواند و گفت: اگر مردم در دلشان امید باشد و افق آینده را با ثبات ببینند همیشه با نشاط خواهند بود.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: شورای فرهنگ عمومی رصدخانه نظام فرهنگی است و باید آسمان جامعه را رصد کند و به محض تغییر رفتارها هشدار بدهد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان نیز در این گردهمایی، گفت: شورای فرهنگ عمومی باید با خرافات و فرهنگ های غلط برخورد کند.

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی احیا کننده بخشی از سنتهای رسول اکرم (ص) است افزود: احیای سنت های آن حضرت افتخار بزرگی برای اعضای شورای فرهنگ عمومی است.

حجت الاسلام و المسلمین شاهچراغی افزود: پیامبر اکرم (ص) با خرافات، زشتی ها و فرهنگ های غلط هر چند کوچک بود برخورد می کرد.

امام جمعه سمنان گفت: باید با خرافات و مسایلی که با فرهنگ ناب اسلامی مخالف است برخورد و مانع از ترویج فرهنگ های غلط در جامعه شویم.

وی تصریح کرد: هر فرهنگی که با کتاب و سنت همراه بود فرهنگ صحیح است در غیر این صورت غلط است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به نامگذاری سال 89 به عنوان سال همت مضاعف و کار مضاعف گفت: در عرصه فرهنگ نیز باید با همت و کار مضاعف تلاش و فعالیت کرد./960/د102/ص
ارسال نظرات