۲۷ فروردين ۱۳۸۹ - ۰۰:۵۲
کد خبر: ۷۹۴۲۹
آیت‌الله نوری همدانی:

مستکبران در مقابل اراده و ایمان ملت ایران ذلیل شده اند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: اگر امت اسلام حدیث ثقلین و سفارش حضرت محمد(ص) را سرلوحه کار خود قرار دهد و به قرآن و اهل بیت(ع) تمسک کند، هیچ گاه دچار انحراف و ضلالت نخواهد شد.
1/ آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، عصر پنج شنبه، در دیدار با جمعی از فرماندهان انتظامی کشور، با اشاره به برگزاری اردوهای بصیرت در شهر مقدس قم، ضرورت استفاده شرکت کنندگان در این دوره ها از فضای معنوی شهر قم را متذکر شد و گفت: این شهر مذهبی و فرهنگی ‌ ام القرای جهان تشیع است و شرکت کنندگان در این دوره ها باید از فرصت حضور در این شهر مذهبی حداکثر استفاده را جهت بالا بردن بصیرت ببرند.

این مرجع تقلید با اشاره به روایاتی، جایگاه برجسته شهر مقدس قم را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: امروز روزی است که ندای اسلام از قم به شرق و غرب عالم می‌رسد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران حکومتی توام با معنویت است تصریح کرد: در انقلاب اسلامی ایران افزون بر توجه به امور مادی به معنویت، اخلاق و باورهای اعتقادی نیز توجه شده است.

این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ابراز داشت: نظام مقدس اسلامی ایران از دل و جان مردم برخاسته و مستضعفان را بیدار و مستکبران را منفور کرده است.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی مردم ما در برابر غرب خود باخته بودند و عملا از خود اختیاری نداشتند و همه چیز کشور توسط خارجی ها انجام می شد.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی با تاکید بر اینکه امروز مستکبران در مقابل اراده و ایمان ملت ایران ذلیل شده اند تاکید کرد: عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در گرو زنده نگه داشتن روحیه جهادی است که با همین روحیه ما توانستیم جنگ تحمیلی را با پیروزی پشت سر بگذاریم.

این مرجع تقلید با اشاره به نقش امام راحل در بیداری مردم گفت: امام خمینی (ره) با همراهی مردم توانست حکومت اسلامی را به جهانیان معرفی و روحیه خودباوری را در ملت بارور کند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی همچنین با اشاره به نحوه شکل گیری حکومت در دین مبین اسلام، هر گونه نظام غیر ولایی را نامشروع و طاغوتی دانست و افزود: بر اساس تعالیم غنی اسلام، در راس حکومت باید نبی، امام معصوم و یا ولی فقیه حضور داشته باشد و هر نظامی که غیر از این باشد، نامشروع خواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم رمز عزت امت اسلام را در پیروی و تمسک به اهل بیت(ع) و همچنین قرآن کریم دانست و بیان داشت: اگر امت اسلام حدیث ثقلین و سفارش حضرت محمد(ص) را سرلوحه کار خود قرار دهد و به قرآن و اهل بیت تمسک کند هیچ گاه دچار انحراف و ضلالت نخواهد شد.

وی در ادامه گفت: بحمدلله بعد از ارتحال امام، مقام معظم رهبری با شجاعت و اقتدار تمام، در برابر حکومت های استکباری ایستاده و کشتی انقلاب را از دریای متلاطم به سلامت عبور داده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی کشور ما در عرصه های مختلف صاحب دستاوردها و فناوری های مختلفی شده است و امیدواریم در سال همت مضاعف و کار مضاعف به قله های پیشرفت دست یابیم. /924/پ201/ج

ارسال نظرات