۲۷ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۹
کد خبر: ۷۹۴۳۳
آیت‌الله یزدی:

برخی‌ ها می‌خواهند ولی فقیه را محدود کنند/ ولی فقیه ستون خیمه انقلاب است

خبرگزاری رسا ـ رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: در زمان ما برخی از شخصیت های بزرگ کشور برای محدود کردن ولایت فقیه می خواهند از اموری مثل فتوای شورایی، اجتهاد شورایی و الفاظ دهن پر کن علمی و فنی استفاده کنند.
درس خارج آيت الله يزدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد یزدی رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم پنجشنبه شب، در دیدار با اعضای شورای مرکزی و معاونان کمیته امداد امام خمینی(ره) در سخنانی اظهار داشت: زمانی که ما در آن قرار گرفته ایم زمانی سخت و دشوار است و هرچند پیشرفت‌ها و موفقیت هایی خوبی داریم، اعتبار جهانی ما بیشتر شده است، دولت و مجلس با هم رفیق شدند، فاصله‌های بین مراجع و دولت کم کم برداشته شده است، ولی من دوست ندارم این تعابیر را که مثلا رهبر معظم انقلاب تنها و غریب است، استفاده کنم و البته نباید هم چنین تعبیری را داشته باشم.

وی تاکید کرد: در تعطیلات نوروز فرصتی پیدا کردم و اموری که می‌تواند ولی امر را محدود کند را مورد بررسی قرار داده و فهرستی تهیه کردم و دیدم امروز کسانی دارند ولایت فقیه رامحدود می کنند و می گویند ولی فقیه نمی تواند این کار را بکند و یا فلان کار را نباید بکند.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: در زمان ما برخی از شخصیت های بزرگ کشور برای محدود کردن ولایت فقیه می خواهند از اموری مثل فتوای شورایی، اجتهاد شورایی، سازمان‌های بین‌المللی، حق حاکمیت کشورها و الفاظ دهن پر کن علمی و فنی استفاده کنند.

وی با انتقاد شدید از این افراد تاکید کرد: اینها را آورده اند و برای آن جزواتی با تعبیر اجتهاد در محاق نیز نوشته اند و در نتیجه می خواهند رهبری و ولایت فقیه را با این تعابیر و مسائل محدود کنند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به جایگاه برجسته رهبری، از ولی فقیه به عنوان ستون خیمه انقلاب یاد کرد و ابراز داشت: من تصور می کنم نباید رهبری را تنها بگذاریم و باید همواره نظر ایشان را مقیاس و ملاک قرار دهیم.

آیت الله یزدی گفت: به عنوان مثال فردی می‌گوید: چرا آنجا که می‌بایست مرا امام جمعه می‌کردند نکردند و این آقا با استفاده از موقعیت علمی خود پیش برخی از مراجع می رود و نظام را دچار آسیب می‌کند.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه از فعالیت ها، اقدامات و خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) قدردانی کرد و گفت: اگر این خدمات در چارچوب نظام قرار گیرد اجر مضاعفی پیدا می کند ولی اگر خدمت بگونه ای باشد که حاکمیت آسیب ببیند معلوم نیست آن اجر و پاداش را داشته باشد.

آیت الله یزدی کمیته امداد را از یادگاران با برکت امام و مورد تائید رهبری و مراجع و علما و همچنین مومنان دانست و تاکید کرد: کار این نهاد در حقیقت کار بسیار خاصی است که از جهات مختلف با مبانی فکری اسلامی و ضروریات اسلام مرتبط است.

وی گفت: بحمدلله این نهاد هر چه جلو آمده توانسته است موقعیت خود را از جهات مختلف حفظ و فعالیت ها و حوزه خدمات دهی خود را گسترده تر کند.

آیت الله یزدی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: امروز زمانی که ما در آن قرار گرفته ایم زمان بسیار حساسی است و آینده کشور و انقلاب بسیار درخشان می باشد اما باید توجه داشت خداوند به هیچ کس وعده قطعی نداده است و باید قدردان این نعمت هایی باشیم که امروز در اختیار داریم. /924/پ201/ج


ارسال نظرات