۲۷ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۷۹۴۴۴
امام جمعه قم:

اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها همکاری همه را می طلبد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم طرح هدفمند کردن یارانه را از جمله طرح های ضروری برای اقتصاد کشور دانست و تاکید کرد: مردم هم باید قبول کنند که این طرح، طرح بسیار مهمی است و داری آثار و تبعات بسیار سودمندی برای کشور می باشد و امیدواریم در سایه برنامه ریزی لازم فشار کمتری به مردم وارد شود.
آيت الله اميني امام جمعه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله ابراهیم امینی امام جمعه موقت قم، در خطبه های نماز جمعه این هفته که در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با گرمیداشت سالروز میلاد حضرت زینب(س)، این بانوی بزرگوار را الگویی مناسب برای بانوان دانست و تاکید کرد: حضرت زینب(س) دومین بانوی اسلام بعد از حضرت زهرا(س) است، مدرسه زندگی این بانوی گرامی برای جامعه به ویژه بانوان آموزنده است.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: سرتاسر زندگی حضرت زینب(س) اعم از ایثار، فداکاری، عبادت، تهجد، شجاعت و پرستاری او از امام سجاد(ع) برای مردم و جامعه آموزنده است و بانوان باید این بانوی گرامی را الگوی خود قرار دهند.

امام جمعه موقت قم با اشاره به سخنرانی های حضرت زینب(س) تصریح کرد: اگر سخنرانی های ایشان در کربلا، شام و دیگر نقاط نبود، واقعیت کربلا آنگونه که باید نشان داده نمی شد، حضرت زینب(س) مظلومیت و هدف والای امام حسین(ع) و یاران با وفایش را تبیین و ظلم های یزید و لشکریانش را افشا کرد.

وی همچنین با تاکید بر اینکه بانوان باید حضرت زینب(س) را الگوی خود قرار دهند، روز پرستار را گرامی داشت و تاکید کرد: پرستاری از مشاغل بسیار ارزشمند و محترم جامعه است و همه باید از خدمات این قشر تقدیر کنند.

وی در ادامه با اشاره به توافق دولت و مجلس در اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها گفت: در پی تاکیدات مقام معظم رهبری، دولت و مجلس در اجرای این طرح مهم به توافق رسیدند که بنده از این امر قدردانی می کنم.

آیت الله امینی هدفمندکردن یارانه ها را طرحی مهم و ضروری برای اقتصاد کشور دانست و ابراز داشت: این طرح از طرح های بسیار مهم است و ای کاش سابق بر این در کشور اجرا می شد ولی بنا به دلایلی به تاخیر افتاد.

خطیب جمعه قم خواستار همکاری و همراهی همه در اجرای این طرح مهم شد و تاکید کرد: اجرای این طرح مهم همکاری همه را می طلبد و افزون بر اینکه دولت و مجلس توافق کرده اند، دیگر نهادها و دستگاه ها نیز باید در راستای اجرای این طرح کمک کنند.

آیت الله امینی با اشاره به اینکه احتمال دارد اجرای این طرح تبعاتی نیز داشته باشد، خواستار برنامه ریزی لازم مسؤولان برای کاهش تبعات آن شد و بیان داشت: در اثر اجرای این طرح فشارهای اقتصادی بر اقشار محروم وارد می شود که امیدواریم مسؤولان به گونه ای برنامه ریزی کنند که این مشکلات کمتر شود.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: البته مردم هم باید قبول کنند که این طرح، طرح بسیار مهمی است و دارای آثار و تبعات بسیار سودمندی برای کشور می باشد و امیدواریم در سایه برنامه ریزی لازم فشار کمتری به مردم وارد شود.

امام جمعه قم در ادامه با اشاره به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از خدمات سپاه، ارتش و بسیج قدردانی کرد و افزود: این نهادها در کشور و جنگ تحمیلی نقش مهمی را ایفا کردند و اگر ایثار و فداکاری و رشادت این عزیزان نبود پیروزی در جنگ دشوار بود.

آیت الله امینی بیان داشت: بحمدالله در سایه رهنمودها و هدایت های مقام معظم رهبری، ما امروز ارتش و سپاه بسیار قدرتمندی داریم که در برابر تهدیدات دشمنان با قدرت می ایستند و امیدواریم این نهادها بیش از پیش موفق باشند.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از سکوت کشورهای عربی در مقابل نقشه های شوم رژیم غاصب اسرائیل و جنایات این رژیم تجاوزگر خاطرنشان کرد: در ایام اخیر رژیم غاصب اسرائیل، توطئه شوم تخلیه قدس شریف را آغاز کرده است و با فشار بر مسلمانان قصد دارد صهیونیست ها و یهودی ها را در قدس ساکن کند.

وی با محکوم کردن سکوت کشورهای اسلامی و عربی در برابر این نقشه شوم، نسبت به عواقب آن هشدار داد و گفت: این خطر بسیار بزرگی برای جهان اسلام و فلسطینیان است اما با این وجود متاسفانه کشورهای اسلامی ساکت نشسته و تنها نظاره گر این حوادث تلخ و ناگوار هستند.

این استاد حوزه علمیه قم وضعیت ناگوار امت اسلام و فلسطین را نتیجه تفرقه و اختلاف امت اسلام دانست و ابراز داشت: همه اینها از اختلاف و تفرقه کشورهای اسلامی نشات می گیرد و رژیم غاصب نیز از این اختلافات سوء استفاده کرده و در صدد اجرای نقشه های شوم خود است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب، راه نجات امت اسلام را بسیج شدن علیه صهیونیست ها دانست و تاکید کرد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند دنیای اسلام باید علیه صهیونیست ها بسیج شود.

آیت الله امینی گفت: امیدواریم شاهد روزی باشیم که مسلمانان جهان به ویژه کشورهایی که همجوار و همسایه فلسطین هستند این خطر بزرگ را احساس کرده باشند و با تمام وجود به مبارزه برخیزند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نامگذاری سال جاری به سال همت مضاعف و کار مضاعف از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، تاکید کرد: این شعار، شعار بسیار مهمی است و امیدواریم با همت والا و کار زیاد همه مردم با جدیت بیشتری به کار بپردازند و این شعار مهم را تحقق ببخشند. /924/پ201/ج
ارسال نظرات