۲۸ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۹
کد خبر: ۷۹۵۲۹
آیت الله طبرسی:

جنگ و خونریزی در ادبیات اسلام جایگاهی ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که افزایش تولیدات دفاعی، انجام پژوهش‌های مرتبط با بخش دفاع در زمینه دریایی، هوایی و زمینی تنها به منظور بازدارندگی است، افزود: ادبیات جنگ و خونریزی در دین اسلام جایگاهی ندارد.
آيت الله طبرسي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در دیدار مسؤولان پژوهشکده علوم و فنون دریایی فناوری دفاعی شمال کشور  در ساری گفت: باید سرمایه گذاری در بخش های دفاعی کشور که به حمایت ملت‌ مربوط می‌شود افزایش یابد.

وی با بیان این که افزایش تولیدات دفاعی، انجام پژوهش‌های مرتبط با بخش دفاع در زمینه دریایی، هوایی و زمینی تنها به منظور بازدارندگی است، افزود: ادبیات جنگ و خونریزی در دین اسلام جایگاهی ندارد.

امام جمعه ساری با اشاره به این‌که دین مبین اسلام مسلمانان را هرگز به جنگ دعوت نکرده است، خاطر‌نشان کرد: ایجاد رعب و وحشت برای ملت‌های دیگر هرگز هدف اسلام نبوده و نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که پیشرفت و توسعه ایران اسلامی با بهره‌گیری از توان دانشمندان و محققان داخلی امری ضروری است، بیان داشت: مازندران نیز به دلیل وجود قابلیت دریا مرکز پژوهشکده شمال کشور با پشتوانه دانشگاه مالک اشتر می‌تواند در پیشبرد اهداف توسعه‌ای کشور گام مؤثری را بردارد.

آیت الله طبرسی با بیان این‌که ایران اسلامی در زمینه های مختلف علمی، پژوهشی، فن‌آوری، صنعتی و کشاورزی استعدادهای فراوانی دارد و در سی سال گذشته در این زمینه به‌خوبی عمل کرده است، خاطر‌نشان کرد: باید به گونه‌ای سیاست‌گذاری شود که نظام جمهوری اسلامی در زمینه‌هایی چون فرهنگی و اخلاقی سرآمد کشورهای دنیا باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران همچنین به ایثارگری و جانفشانی‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و بیان داشت: فرزندان این مرز و بوم در مقابل پیشرفته‌ترین سلاح های جنگی با ایمان و توکل به خدا از خاک و میهن اسلامی دفاع کردند.

همچنین رییس پژوهشکده علوم و فناوری دفاعی شمال کشور  در ادامه این جلسه انجام تحقیقات در حوزه کشتی‌های نظامی و فناوری‌های پیشرفته و جدید مورد نیاز نیروهای مسلح در بخش دریایی را اولویت این مرکز برشمرد و گفت: این مرکز در سال 78 با مصوبه هیأت دولت در فریدونکنار مستقر شده و به بهره‌برداری رسیده است./950/پ202/س
ارسال نظرات