۲۹ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۴
کد خبر: ۷۹۵۷۰
آیت الله نوری همدانی:

ساخت و تولید سلاح های هسته ای حرام است / هیچ قدرتی حق ندارد ایران را از حق مسلم هسته ای محروم کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به برگزاری کنفرانس خلع سلاح هسته ای در کشورمان گفت: برگزاری این کنفرانس مهم با حضور کشورهای مختلف، قدرت نظام اسلامی را نشان می دهد که توانسته است افزون بر دعوت کشورهای مختلف برای برگزاری کنفرانسی در زمینه خلع سلاح هسته ای، مواضع صلح طلبانه خود را نیز نشان دهد.
1/ آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار با جمعی از نیروهای مسلح کشور، در سخنانی با اشاره به برگزاری کنفرانس خلع سلاح هسته ای به میزبانی کشورمان، این کنفرانس را نشان دهنده موضع صلح طلبی جمهوری اسلامی دانست و تاکید کرد: شعاری که برای این کنفرانس مهم انتخاب شده است (انرژی هسته ای برای همه، سلاح هسته ای برای هیچ کس) یک شعار کلیدی و نشان دهنده موضع جمهوری اسلامی است.

وی تاکید کرد: برگزاری این کنفرانس مهم با حضور کشورهای مختلف، قدرت نظام اسلامی را نشان می دهد که توانسته است افزون بر دعوت کشورهای مختلف برای برگزاری کنفرانسی در زمینه خلع سلاح هسته ای، مواضع صلح طلبانه خود را نیز نشان دهد.

حضرت آیت الله نوری همدانی فناوری هسته ای را حق همه کشورها از جمله جمهوری اسلامی ایران دانست و با انتقاد از ادعاهای واهی غرب و رییس جمهور آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران ابراز داشت: انرژی هسته ای حق همه کشورها است و هیچ کس حق ندارد کشوری را از داشتن این حق مسلم محروم کند و اگر کشوری این کار را کرد مرتکب ظلم شده است.

وی با انتقاد از کشورهای ابرقدرت جهان اظهار داشت: اینکه اینها گاهی فضولی می کنند و می خواهند جلوی ما را از دستیابی به این فناوری بگیرند و به حقوق ما تجاوز کنند، نوعی ظلم است.

این مرجع تقلید گفت: انرژی صلح آمیز هسته ای برای همه کشورها است و ما نیز همچون دیگر کشورها باید از این انرژی برای مصارف صلح آمیز از جمله تامین انرژی، صنعت و کشاورزی بهره بگیریم و هیچ کس هم حق ندارد ما را از این حق مسلم محروم کند.

وی با اشاره به تعالیم اسلامی در خصوص تولید سلاح های کشتار جمعی ابراز داشت: سلاح های کشتار جمعی و هسته ای که باعث کشتار زن و مرد، پیر و جوان و از بین رفتن طبیعت می شود حرام است و در قاموس دین مبین اسلام نیست.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به کنفرانس خلع سلاح هسته ای، از آمریکا به عنوان یک کشور مجرم در زمینه بکارگیری سلاح های هسته ای یاد کرد و گفت: این کشور مجرم در زمینه استفاده از سلاح های هسته ای که کارنامه اش نیز مشخص است، در حالی که انبار های خود را از سلاح های اتمی و کشتار جمعی پر کرده اکنون مدعی مبارزه با سلاح های اتمی و هسته ای شده است.

این مرجع تقلید تاکید کرد: آمریکا در این زمینه مجرم است و پرونده این کشور از همه کشورها در زمینه استفاده از سلاح های هسته ای و کشتار جمعی سیاه تر است ولی اکنون مدعی شده اند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم ادامه داد: آمریکا اولین مجرم در زمینه استفاده از سلاح های کشتار جمعی است، این کشور در هیروشیما و ناکازاکی ژاپن، از بمب های اتمی استفاده کرد و صدها هزار نفر را به خاک و خون کشیده است.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان اینکه انرژی صلح آمیز هسته ای حق همه کشورها است تاکید کرد: مسلمانان باید در مقابل چنین ظلم هایی قیام کرده و سخن بگویند.

وی با اشاره به مواضع جمهوری اسلامی در این ارتباط ابراز داشت: ما استفاده از انرژی هسته ای را حق خود می دانیم و هیچ کس حق ندارد جمهوری اسلامی ایران را از حق مسلم خود در زمینه مسائل هسته ای محروم کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با تجلیل از دستاوردهای هسته ای و تلاش دانشمندان جوان و متعهد کشور تصریح کرد: هر کس در برابر ما بایستد ما در برابر او مقاومت می کنیم و همچنین ما ساخت و تولید سلاح های کشتار جمعی را هم حرام می دانیم.

استاد حوزه علمیه قم بیان داشت: ما امروز در نظام جمهوری اسلامی هزاران مجاهد و دلسوز داریم و با وجود این مجاهدان، نیازی به سلاح های اتمی و هسته ای نداریم.

حضرت آیت الله نوری همدانی در ادامه سخنانش با اشاره به تعالیم اسلامی، جامعه فاقد روحیه جهاد و شهادت را جامعه ای ذلیل توصیف و با بیان اینکه عدالت بدون جهاد محقق نمی شود تاکید کرد: مسلمانان باید همواره در پرتو عزت زندگی کنند و جامعه ای که این روحیه را نداشته باشد و در آن جهاد حاکم نباشد در دنیا و آخرت ذلیل خواهد بود.

این مرجع تقلید رمز موفقیت های کشور را در داشتن روحیه جهاد و شهادت دانست و عنوان کرد: دنیای امروز فهمیده است که مردم ایران حاضر هستند برای حفظ انقلاب اسلامی از همه چیز خود گذشته و جان خود را در این راه از دست بدهند.

استاد حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت روز ارتش از خدمات و تلاش های نیروهای مسلح کشور قدردانی کرد و گفت: نیروهای مسلح ما در هشت سال جنگ تحمیلی نقش مهمی را ایفا کردند. /924/پ202/ج
ارسال نظرات