۰۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۰
کد خبر: ۷۹۵۹۷
آیت الله علوی گرگانی:

لقمه های حرام زندگی انسان را نابود و تباه می کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی، با اشاره به اینکه لقمه های حرام و ناسالم زندگی انسان ها را از بین می برد، اجتناب از محرمات و ‌طلب رزق حلال را از جمله مصادیق حسن خلق عنوان کرد.
1/ آيت الله علوي گرگاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی از اساتید برجسته حوزه علمیه قم، ظهر سه شنبه در دیدار شماری از پاسداران انقلاب اسلامی و افسران وزارت دفاع، با اشاره به روایتی،‌ موفقیت انسان در زندگی را نیازمند کسب رضایت الهی و انجام اعمال صالح دانست و اظهار داشت: ما باید سعی کنیم رفتار و اعمال ما برای کسب رضایت خدا باشد و همواره به بیانات ائمه اطهار(ع)‌ و بزرگان دین توجه داشته باشیم.

وی ماه رجب را ماه ولایت دانست و با تاکید بر ضرورت بهره گیری بیشتر جامعه به ویژه جوانان از این ماه شریف ابراز داشت: رجب ماه متعلق به مولای متقیان علی(ع) ‌است و کسی که ولایت این امام همام را قبول نکند، ولایت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) را نپذیرفته است.

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد:‌ باید با استفاده بهینه از ماه مبارک رجب و ماه شعبان،‌ خود را برای میهمانی ذات اقدس اله در ماه مبارک رمضان آماده کنیم.

آیت الله علوی گرگانی، با اشاره به روایتی، اجتناب از محرمات و ‌طلب رزق حلال را از جمله مصادیق حسن خلق برشمرد و بیان داشت: بندگان خدا باید به حلال و حرام الهی توجه داشته باشند و بدانند که لقمه های حرام زندگی انسان را نابود می کند.

این استاد برجسته حوزه علمیه قم، با بیان نصایح اخلاقی خطاب به حاضران در جلسه اظهار داشت: اگر خدایی ناکرده شما در مسؤولیت های فردی و اجتماعی که برعهده دارید کوتاهی کردید باید در روز قیامت پاسخگو باشید.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه نظام مقدس اسلامی خاطرنشان کرد: امروز همه ما مفتخر هستیم که زیر سایه ولایت امام عصر و رهبری ولی فقیه قرار داریم و باید توجه داشت که این ولایت،‌ ولایت حضرت محمد(ص) و ولایت امام علی(ع) است.

آیت الله علوی گرگانی، با اشاره به فلسفه غیبت امام عصر(عج) تاکید کرد: حضرت ولی عصر امام زمان(عج) چشم امید پیامبر گرامی اسلام و همه انبیا و اولیا الهی هستند و ما باید برای تعجیل در فرج ایشان دست به دعا برداریم.

وی با تسلیت سالروز وفات حضرت زینب کبری(س) ‌از نقش برجسته و غیر قابل انکار این بانوی بزرگ در واقعه کربلا به نیکی یاد و تاکید کرد: صبر حضرت زینب(س) در برابر بلایا و مصائب بی نظیر بود و جامعه باید از ایشان الگو بگیرد. /924/پ202/ج

ارسال نظرات