محبت و خیرخواهی مبلّغ کلید تأثیرگذاری در تبلیغ دینی است
فارس- حجتالاسلام انجوینژاد گفت: کشف استعدادها در حوزه تبلیغ، شناخت نسل خاموش و طراحی روشهای نوین ارائه محتوا را از مهمترین وظایف طلاب است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، حجتالاسلام انجوینژاد در نشست توانمندسازی و تشکیلاتیکردن فعالیتهای طلاب در مدرسه علمیه فاطمیه شیراز با اشاره به نقش ضمیر ناخودآگاه در تبلیغ مؤثر افزود: ضمیر ناخودآگاه پیش از آگاهی، سیگنالها را جذب میکند و اگر در دلِ مبلّغ محبت و خیرخواهی نسبت به مخاطب نباشد، عقل بهتنهایی نمیتواند جذب ایجاد کند. کشف و بهرهگیری از این ضمیر در آموزههای قرآن کریم نیز نهفته است.
انجوینژاد تأکید کرد: خودسازی و دگرسازی باید همزمان پیش برود؛ برنامهریزی و پر کردن جاهای خالی جامعه رسالت مهم هر طلبه است. قالب انتقال محتوا نیز اهمیت فراوان دارد؛ سخنرانی، کلاس، کتاب، اردو، شعر، رمان و نمایش هرکدام ابزارهای مؤثری برای انتقال پیام هستند.»
وی با اشاره به تجربه موفق انقلاب اسلامی افزود: در پنجاه سال گذشته، قویترین محتوای انقلاب یعنی دوره مطالعاتی شهید مطهری تنها در سه قالب سخنرانی، کتاب و کلاس عرضه شد.
در ادامه، وی کشف استعدادها در حوزه تبلیغ، شناخت نسل خاموش و طراحی روشهای نوین ارائه محتوا را از مهمترین وظایف طلاب دانست و گفت: مبلّغ باید دنیا و آخرت را توأمان برای مخاطب تبیین کند و در عین حال زمان ارائه پیام را محدود، هدفمند و متناسب با ظرفیت ذهنی مخاطب انتخاب کند.
این نشست با استقبال گسترده طلاب همراه بود و بر اهمیت تحول در شیوههای تبلیغی و تقویت روحیه تشکیلاتی در فعالیتهای حوزوی تأکید شد.
ارسال نظرات