۱۰ تير ۱۳۸۹ - ۰۰:۵۹
کد خبر: ۷۹۷۰۴
آیت الله شبستری:

پلیس در امنیت اخلاقی مردم تلاش کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز گفت: پلیس همانگونه که امنیت جانی و مالی مردم را تامین می کند، باید در تامین امنیت اخلاقی نیز تلاش داشته باشد.
آيت الله شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی عصر روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه فرماندهی انتظامی آذربایجان شرقی در تالار پتروشیمی تبریز اظهار داشت: نیروی انتظامی همه ساله برای مقابله مواد مخدر هزاران شهید تقدیم انقلاب اسلامی کند.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه سوغات استعمار همواره با خسارات جبران ناپذیر معنوی همراه بوده است، گفت: مبارزه با اراذل و اوباش و اشرار کار بسیار دشواری است، اما مبارزه با مواد مخدر در جامعه از آن نیز سخت تر است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی، تبلوری از اسلام ناب محمدی بوده و قوانین آن توجه ویژه ای به امنیت و نظم دارد، تصریح کرد: پلیس همانگونه که با فداکاری، امنیت جانی و مالی مردم را تامین می کند، باید در تامین امنیت اخلاقی نیز تلاش داشته باشد.

آیت الله شبستری با تشریخ توطئه های دشمنان در حوزه جنگ نرم خاطر نشان کرد: دشمن با ترویج مصرف مواد مخدر و بی بند و باری به صورت سازمان یافته درصدد سست کردن بنیان نهاد خانواده و بداخلاقی در جامعه است.

وی تاکید کرد: اقدام فرهنگی نخستین گام برای حفظ امنیت اخلاقی و مبارزه با مظاهر فساد و حفظ استقلال کشور است، برخورد نیروی انتظامی با افرادی را که نسبت به این اقدامات و اعتقادات عموم مردم دهن کجی می کنند، ضروری است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به طرح امنیت اجتماعی و اخلاقی گفت: توجه به مقوله عفاف و حجاب در واقع نوعی پاسداری از ارزش ها و دست آوردهای انقلاب اسلامی است.

وی اهمیت بحث حجاب و عفاف را به دلیل جایگاه دینی و تاکید مبانی و ارزش های اسلامی نسبت به آن دانست و اظهار داشت: تذکر زبانی و اخطارهای عملی وظیفه نیروی انتظامی در مقابله با مظاهر بدحجابی است.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه مراجع ذیربط باید در مبارزه با بدحجابی پشتیبان نیروی انتظامی باشد، گفت: ترویج ارزش های دینی و پاسداشت شعائر اسلامی بهترین راه برای مقابله با بدحجابی و بی عفتی در جامعه است.

نصرتی، فرمانده سابق انتظامی آذربایجان شرقی نیز در سخنانی همگرایی میان اقشار مختلف مردم را نوید‌بخش امنیت مطلوب دانست و اظهار داشت: تعامل مناسب و جلب اعتماد عمومی پلیس و حرکت‌های پرشتاب به سوی عدالت اجتماعی از دستاوردهای مهم پلیس در سال های گذشته بوده است.

گفتنی است، در پایان این مراسم سرتیپ دوم مسعود خرم‌نیا به عنوان فرمانده جدید نیروی انتظامی شرقی آذربایجان معرفی شد.

مسعود خرم ‌نیا پیش از این فرمانده تیپ عملیات تهران، جانشین فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی و معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی آذربایجان شرقی را در کارنامه خود دارد./935/پ202/ص

 

ارسال نظرات