۱۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۷۹۷۴۱
امام جمعه ویس:

تابستان فرصتی مناسب جهت اصلاح ساختار فرهنگی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ویس با بیان این که تابستان بهترین فرصت برای حضور روحانیت است این زمان را فرصتی مناسب جهت اصلاح ساختار فرهنگی جامعه دانست.
حجت الاسلام و المسلمين آفرين 
امام جمعه شهر ويس
حجت الاسلام محمد علی آفرین امام جمعه شهرستان ویس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به فرارسیدن تابستان و آغاز روزهای تعطیل برای مدارس و حوزه های علمیه گفت: این روزها فرصتی مناسب جهت بهره برداری اعتقادی و فرهنگی طلاب و روحانیان است که می توانند دانسته های خود را در قالب فعالیت های فرهنگی به دیگران منتقل کنند.

امام جمعه ویس انجام فعالیت های فرهنگی برای طلاب را امری ضروری دانست و اظهار داشت: با توجه به وجود مناطق محروم در سطح استان که به شدت حضور روحانیان در این مناطق احساس می شود، لازم است طلاب در بازه زمانی که فارغ از هر گونه درس و بحث هستند با حضور خود در مناطق محروم هم خود از ارتباط با بدنه جامعه بهره برند و هم به دیگران بهره برسانند.

وی تعطیلات تابستان را زمینه ای برای نقش آفرینی روحانیان در امور فرهنگی و اجتماعی خواند و خاطر نشان کرد: طلاب و روحانیان در این مدت می توانند ضمن آشنایی با مسائل و مشکلات اجتماعی و حل آنان بر تجربیات خود بیفزایند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ویس با اشاره به ضرورت حضور روحانیان در عرصه های فرهنگی تصریح کرد: عرصه فرهنگی زمینه ای است که اگر طلاب و روحانیان در این عرصه وارد نشوند، کسانی ورود خواهند کرد که توانایی و تخصص این امر را ندارند و به یقین با انحرافاتی مواجه خواهیم شد.

حجت الاسلام آفرین برگزاری کلاس های تابستان در حوزه های علمیه را برای آن دسته از طلابی مطلوب دانست که شرایط یا تمایل به حضور در عرصه های اجتماعی را ندارند./945/ت302/ص




ارسال نظرات