۱۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۷۹۷۵۷
آیت الله نورمفیدی:

عامل اصلی تفرقه میان شیعه و سنی انگلیس است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه و اختلاف میان مسلمانان گفت: عامل اصلی تفرقه میان شیعه و سنی انگلیس است.
آيت الله سيد کاظم نورمفيدي، نماينده ولي فقيه در گلستان
به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سید کاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان، امروز در هم اندیشی مدیران و مدرسان مدارس علمیه اهل سنت استان های گیلان و گلستان که در گرگان برگزار شد، وحدت و همدلی را مهمترین عامل موفقیت مسلمانان در برابر توطئه های دشمنان دانست و افزود: امروز وحدت امت اسلامی یکی از مهمترین دغدغه های همه ی علمای اسلام است.

وی با بیان این که وحدت امت اسلامی یکی از مسائل مهمی است که همه ی علمای اسلامی اعم از شیعه و سنی آن را دنبال می کنند، تصریح کرد: امروز این دل مشغولی به هدفی مشترک در میان همه ی مسلمانان تبدیل شده است.

امام جمعه گرگان مهمترین حربه دشمنان برای ضربه زده به امت اسلامی را تفرقه و اختلاف دانست و خاطرنشان کرد: امروز دشمنان و شکی نیست که در رأس همه ی آنها انگلیس عامل اصلی اختلاف و تفرقه میان مسلمانان است که امت های اسلامی باید در این خصوص هوشیار باشند.

آیت الله نورمفیدی با بیان این‌که امروز همه علمای اسلام باید مراقب تفرقه افکنی دشمنان اسلام باشند، بیان داشت: بزرگان و علمای دینی اسلام باید با شناخت صحیح توطئه های دشمنان آن را به مسلمانان گوشزد کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با تأکید بر این‌که اهل سنت باید با تکیه بر مبانی خود، به دنبال وحدت باشند، گفت: امروز با توجه به شرایط جامعه ی جهانی و تلاش دشمنان برای ضربه زدن به اسلام باید یک صدا ازجهان اسلام بلند شود.

وی در ادامه به نقش علما و روحانیان در ترویج احکام دینی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: امروز وظیفه ی علما و روحانیان پیش از هر زمان دیگری سنگین تر است و باید با حضور گسترده خود در سطوح مختلف جامعه پاسخگوی نیاز جامعه باشند.

آیت الله نورمفیدی روحانیان را وارثان انبیا الهی دانست و ادامه داد: امروز حضور به موقع و همیشه در صحنه روحانیت از ایجاد تفرقه و دودستگی جلوگیری خواهد کرد.

امام جمعه گرگان فمنیسم را یکی از خطرناکترین حربه ها علیه اسلام دانست و گفت: در حال حاضر ممکن است حتی در بین روشنفکران اسلامی هم فمنیسم پیدا شود.

نماینده مردم گرگان در مجلس خبرگان رهبری یکی از مهمترین وظایف علما، روحانیان و حوزه های علمیه را پاسخگویی به شبهات مطرح شده در جامعه دانست و خاطر نشان کرد: امروز روحانیت و حوزه های علمیه باید با تکیه بر احکام اسلامی پاسخگوی شبهات باشند.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به تلاش دشمنان برای ترویج و گسترش شبهات علیه دین مبین اسلام در جوامع مختلف گفت: روحانیت و حوزه های علمیه در چنین شرایطی وظیفه سنگینی در پاسخگویی به این شبهات مطرح شده بر عهده دارند و با عبارتی می توان گفت همه ی چشم ها به روحانیت و حوزه های علمیه دوخته شده است./950/ پ201/ص
ارسال نظرات