۱۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۷۹۷۹۴
امام جمعه اندیمشک:

نظام اسلامی شاسته مدیران ‌توانمند است

خبرگزاری رساـ امام جمعه اندیمشک گفت: در نظام اسلامی شایسته‌سالاری حاکم بوده،‌ مسؤولیت‌ها بر اساس لیاقت ها به افراد سپرده می‌شود.
حجت الاسلام خدامي ، امام جمعه انديمشک
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام نعمت الله خدامی، امام جمعه اندیمشک، در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت‌: از نظر اسلام همه افراد جامعه دارای احترام هستند؛ اما آن کسی که بیش از دیگران دارای توان باشد باید در جامعه اسلامی برای مدیریت یک مجموعه انتخاب شود.

وی با بیان روایتی از امیر مؤمنان‌(ع) به ویژگی‌های یک مدیر اسلامی اشاره و تصریح کرد‌: مدیر اسلامی باید پاسخگو‌، متخصص و عالم بوده و بر حوزه کاری خود اشراف داشته باشد.

حجت الاسلام خدامی اظهار داشت: این شخص باید دارای چنان توانی باشد که هرگاه دیگران از پاسخ‌گویی به مسائل درمانده شدند با تبهر و تخصص خود حرف هایی برای گفتن داشته باشد.

خطیب جمعه اندیمشک برخورداری از روحیه مشاوره‌خواهی و مشورت‌دهی را از دیگر ویژگی های یک مدیر لایق در جامعه اسلامی عنوان کرد و در مقابل بی تفاوتی و استبداد را از معضلات حیطه ی مدیریت برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: بی تفاوت بودن و یا مستبد بودن یک مدیر می تواند خود و جامعه را به هلاکت بیاندازد .

حجت الاسلام خدامی با اشاره به ضرورت دقت در انتخاب مدیران لایق و با کفایت در بخش های مختلف اداره ی جامعه اسلامی گفت: اینگونه نباشد که انتخاب مدیران بر اساس خوشایندی این و آن و یا یک گروه خاصی صورت گیرد .

خطیب جمعه اندیمشک در بخش دیگری از خطبه‌ها سرنگونی هواپیمایی مسافربری ایران توسط آمریکا در سال 67 و کشتار افراد بی گناه را محکوم کرد و این اقدام آمریکای جنایتکار را معنای واقعی حقوق بشر، دموکراسی، آزادی و تمدن برتر از دیدگاه غرب خواند.

حجت الاسلام خدامی افزود: این معنای توسعه و پیشرفت بدون توجه به معنویت و خداست و جای شگفتی است که غرب با وجود چنین اعمالی خود را صاحب تمدن برتر و منادی آزادی می‌داند./945/پ202/س
ارسال نظرات