۱۱ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۲
کد خبر: ۷۹۸۰۸
عضو مجلس خبرگان رهبری:

شهادت‌های ولایی حیات اسلام را تداوم بخشیده است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در مراسم سومین سالگرد شهادت ‌شیخ هشام صیمری گفت: با مطالعه در تاریخ می بینیم که اسلام همواره سرشار از شهادت‌های ولایی بوده است.
آيت الله حيدري، امام جمعه موقت اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری نمایند مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، دهم تیر ماه در مراسم سومین سالگرد شهادت شهید شیخ هشام صیمری اظهار داشت: با توجه به جایگاه والای ولایت در اسلام، شهید راه ولایت، بالاترین مقام را در میان شهدا دارد.

وی افزود: شهید شیخ هشام صیمری که در دفاع از حریم ولایت به دست منافقان به شهادت رسید، مرتبه بالایی دارد و این رمز جاودان بودن نام و راه او است.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: شهید روز به روز و سال به سال نه تنها فراموش نمی شود؛ بلکه آشکار‌تر می‌شود.

آیت الله حیدری با بیان حدیثی از امام باقر(ع)‌ ولایت را اساسی‌ترین رکن اسلام عنوان کرد و گفت: برای اهمیت ولایت در اسلام نکته را یادآور می شود یکی این است که ولایت در نصوص شرعی به عنوان قلب برای بدن آمده است و همچنان‌که بدن بدون قلب قادر به ادامه حیات نیست، اسلام بدون ولایت نیز چنین است.

وی ادامه داد: ولایت از این جهت که فعل خداوندی است از اهمیت دوچندانی برخوردار است، و برتری ولایت بر سایر امور نیز از همین موضوع مشخص تر می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: ولایت متفرع بر مالکیت است و مالکیت حقیقی نیز متفرع بر خالقیت است و خالقیت از صفات ویژه خداوندی محسوب می شود و تنها برای او می تواند فرض کرد؛ از این رو ولایت نیز فقط از آن خدا است و سایر ولایت‌ها به اذن او و در طول ولایت اویند.

آیت الله حیدری بر اساس آیات قرآن، معتقدان به این نوع ولایت را حزب الله خواند و ابراز داشت: کسانی که به سلسله طولی ولایت اعتقاد و ایمان داشته باشند همواره پیروز خواهند بود.

وی تصریح کرد: سلسله ولایت در زمان غیبت کبری نیز استمرار دارد که همان ولایت فقیه است، به عبارتی دیگر ولایت فقیه شعبه ای ولایت پیامبر اسلام(ص) و ائمه (ع) می باشد، این موضوع از جمله مباحثی است که همه علمای اسلامی در مورد آن نظر واحد دارد.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: وقتی ولایت را در طول ولایت الاهی بدانیم باید آن را در کلام و اعتقادات به بحث بگذاریم همچنان‌که علمای شیعه چنین کرده اند؛ البته علمای اهل سنت بر خلاف این نظر، موضوع ولایت را انسانی و متوقف بر مردم می دانند، از این رو در فقه بحث ولایت را به میان می آورند.

آیت الله حیدری تبیین همه شؤون زندگی از سوی ولایت را از دیگر عوامل مهم‌شدن این رکن در اسلام عنوان کرد و اظهار داشت: ولایت همه روابط انسانی را روشن می‌کند؛ این در حالی است که سایر امور، بُعدی از ابعاد رابطه را مشخص می کند، این شمولیت اهمیت دوچندان ولایت را می رساند.

وی ادامه داد: ورود ولایت در همه شؤون زندگی انسان سبب شده است تا دشمنان نیز به اهمیت این اصل مهم پی ببرند؛ از این رو همواره ولایت را برای خود خطر می دانند و بر خلاف آن موضع گیری می کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: تنها انسان‌های متکبر، عصیانگر و کافر هستند که ولایت را نمی پذیرند زیرا آن را مخالف هواهای نفسانی خود می بینند.

استاد حوزه علمیه اهواز افزود: جنگ هایی که در زمان امیر مؤمنان‌(ع) اتفاق افتاد همه به خاطر مخالفت عده‌ای با ولایت بود، با مطالعه می بینیم که تاریخ اسلام همواره سرشار از شهادت های ولایی بوده است.

آیت الله حیدری خط ولایت را خط اصیل اسلام و قرآن عنوان کرد و گفت: آنچه تا کنون سبب موفقیت و پیروزی اسلام در مقابل کفر و استکبار شده، پیروی از ولایت و عمل بر اساس آن است./945/پ202/س
ارسال نظرات