۱۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۰:۱۷
کد خبر: ۷۹۸۱۸

همایش نخستین کرسی تلاوت قرآن کریم در اصفهان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش نخستین کرسی تلاوت قرآن کریم در اصفهان، با حضورجمعی از قاریان بین‌المللی کشور و علاقه مندان به قرائت قرآن در موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل‌بیت(ع) اصفهان برگزار شد.
همایش نخستین کرسی تلاوت قرآن کریم در اصفهان برگزار شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان،همایش نخستین کرسی تلاوت قرآن کریم در اصفهان، با حضورجمعی از قاریان بین‌المللی کشور و علاقه مندان به قرائت قرآن، روز گذشته در موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل‌بیت(ع) اصفهان برگزار شد.

سید علیرضا حسینی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در این همایش از برگزاری کرسی های قرآنی در کشور ابراز خرسندی کرد و افزود: این گام مثبتی است که به همت مرکز توسعه و ترویج فعالیت های قرآنی در کشور برگزار می شود و مورد استقبال علاقه مندان به قرآن و مردم قرار گرفته است.

حسینی یکی از اهداف برگزاری این کرسی ها را توجه به تلاوت قرآن کریم افزون برتوجه به مفاهیم این کتاب مقدس عنوان کرد و افزود: این برنامه چهارمین میزبانی کرسی تلاوت در کشور است که پیش از آن نیز در سه شهر تهران، خرم‌آباد و اردبیل این مراسم برگزار شده است.

وی ترس کفار ازتلاوت آیات قرآن در صدر اسلام را از مصادیق تاثیر تلاوت زیبای قرآن دانست و گفت: وقتی آیات نازل شده توسط مسلمانان قرائت می شد، کفار می گفتند گوش خود را مسدود نمایید تا این آیات را نشنوید .

در ادامه مراسم مجید فقیه، مسعود عنایتی‌زاد، روح‌الله زینلی و احمد ابوالقاسمی از قاریان بین‌المللی اصفهان در این همایش به تلاوت قرآن پرداخته و گروه‌های تواشیح نیز برنامه‌هایی متنوعی اجرا کردند.

گفتنی است،  همزمان با شب میلاد امام علی(ع)، نخستین کرسی تلاوت کشوری با حضور قاریان برجسته از سراسر کشور در شهرستان آران و بیدگل و در جوار امامزاده هلال ‌ابن علی(ع) برگزار شد./965/پ202/ص

ارسال نظرات