۱۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۲
کد خبر: ۷۹۸۲۹
مسؤول بسیج دانشجویی کشور:

ولایت‌پذیری و پیروی از دیدگاه‌های امام راحل راهکار مهار فتنه است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بسیج دانشجویی کشور گفت: ولایت‌پذیری و پیروی از دیدگاه‌ها و رهنمودهای امام خمینی (ره) دو شاخص اساسی برای مهار فتنه و تثبیت اسلام ناب محمدی است.
ولايت فقيه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حسین قدیانی، مسؤول بسیج دانشجویی کشور، صبح امروز در نشست صمیمی با مسؤولان بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی آذربایجان غربی با اشاره به زمینه‌های ایجاد جریان فتنه اظهار کرد: فراموش شدن معیارها و عدم تبعیت از رهنمودهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، عامل اصلی انحراف بسیاری از افراد تأثیرگذار در پیروزی انقلاب اسلامی است.
 
بنابر گفته قدیانی، استکبارستیزی، عدالت‌ خواهی و استقلال ‌طلبی از معیارها و اصول امام خمینی (ره) است که مسؤولان باید با بهره ‌گیری از این شاخص ها در محیط دانشگاه‌ها به روشنگری بپردازند.

این مقام مسؤول با اشاره به بحث انرژی هسته‌ ای و بهره گیری دشمنان از آن برای تضعیف نظام گفت: موضوع هسته ای ایران در مجامع بین المللی ماهیتی ندارد بلکه اعتقادات، ارزش‌ها و آرمان‌های مردم جمهوری اسلامی ایران سبب واهمه و وحشت دشمنان نظام شده است.

وی خاطرنشان کرد: همه مردم و به ویژه فرهیختگان جامعه باید افزون بر صیانت و حراست از آرمان‌ها و ارزشهای نظام اسلامی ایران در راستای تقویت و نهادینه کردن آنها نیز گامهای اساسی و اصولی بردارند.

قدیانی تقویت مبانی دینی و اعتقادی دانشگاهیان را از رسالتهای مهم بسیج دانشجویی در فضای عمومی دانشگاهها عنوان و تصریح کرد: بهره گیری از روشهای سنتی از جمله تشکیل هیئت های مذهبی بهترین راه برای تقویت مبانی دینی و اعتقادی در فضای عمومی دانشگاهها است.

نباید پسماندهای غرب در دانشگاه‌های ما تدریس شود

مسؤول بسیج دانشجویی با اشاره به اهمیت تولید علم و دستیابی به فناوری‌های روز از سوی دانشجویان تأکید کرد: تولید علم از دیگر رسالت‌های بسیج دانشجویی است بر همین اساس بر خلاف بسیاری از صاحب‌نظران، معتقدیم دانشجویان در حال دریافت علم می‌تواند تولیدکننده علم نیز باشند.

وی با انتقاد از عملکرد دانشگاه‌های کشور در زمینه حوزه جنبش نرم‌افزاری گفت: در حال حاضر روش تدریس دانشگاه‌ها در بخش جنبش نرم ‌افزاری پاسخ‌گوی نیازهای انقلاب نیست.

قدیانی با بیان این‌که دانشگاه‌های ما نمی ‌تواند نیازهای اجتماعی ما را در حوزه نرم‌افزاری تأمین کنند، اظهار کرد: در حال حاضر پسماندهای غرب در دانشگاه‌های ما تدریس می‌شود، در حالی‌که رویکرد نظام اسلامی در تولید علم با غرب تفاوت فاحشی دارد.

این مقام مسؤول تسلط بر علوم موجود در محیط دانشگاه، مطالعه دقیق تاریخ علم، به دست آوردن نقاط عطف و تدبر علم، مقایسه کردن نقاط عطف علم موجود با مبانی دینی و تولید علم بر اساس تفاوت ها را پنج گام اساسی دانشگاه برای تولید علم اعلام کرد./936/پ202/س
ارسال نظرات