۱۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۷۹۸۵۲
امام جمعه فریمان:

حفظ وحدت از تضادهای سیاسی جلوگیری می کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فریمان گفت: هرگاه امت اسلامی وحدت خود را حفظ کرده، از تضادهای سیاسی و سلیقه ای مصون مانده است.
نماز جمعه فريمان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریمان، حجت الاسلام سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری امام جمعه فریمان روز گذشته در خطبه های نماز جمعه این هفته که با حضور اقشار مختلف مردم در حسینیه مسجد جامع فریمان برگزار شد، گفت: از اهداف ازدواج و تشکیل خانواده، تقویت ایمان و رسیدن به پاکدامنی و عفت عمومی جامعه است.

امام جمعه فریمان گفت: تشکیل کانون خانواده مورد توصیه و تاکید دین اسلام قرار گرفته است. تاسیس این بنای ارزشمند به دلیل رسیدن به اهداف بلند و از پیش ترسیم شده از مزیت های دین اسلام بر سایرادیان نیز به شمار می آید.

وی با بیان اینکه غریزه جنسی انسان یکی از نعمت های الهی و خدادادی و مورد نیاز بشر است و بی توجهی به آن، بی توجهی به نیاز های فطری بشر است افزود: اسلام برای تامین عفت عمومی و تقویت ایمان به مساله ازدواج و تشکیل خانواده توصیه می کند، , برطرف شدن نیاز جنسی باید دارای قالبی صحیح و شایسته جامعه انسانی باشد و نه جامعه حیوانی، و راهکاری باید در نظر گرفته شود که به عفت عمومی منجر شود نه به فساد عمومی.

وی در آغار خطبه دوم اشاره کرد: ایامى که در آن به سر مى‏بریم یادآور خاطرات تلخی از جنایت‏هاى بى‏شمار آمریکا و سازمان منافقین علیه ملت ایران است و تاریخ و گذر زمان، این جنایت‏ها و خیانت‏ها را به فراموشى نخواهد سپرد.

امام جمعه فریمان گفت: پس از عزل بنى‏صدر از ریاست جمهورى، منافقین که تنها به حضور او در مقام ریاست جمهوری دل بسته بودند امید خود را از دست رفته مى‏دیدند و در تاریخ سی خرداد 1360 با انتشار اطلاعیه‏اى علیه نظام جمهورى اسلامى ایران اعلان جنگ مسلحانه کردند و درصدد نابودى انقلاب اسلامى برآمدند. بدین ترتیب در همان سال اقداماتی برعلیه نظام اسلامى آغاز نمودند و پس از آن وارد مرحله تازه‏اى شدند.

وی در ادامه اظهار داشت: نکته مهم و قابل توجه این است که در همه این جنایت ها به طور مجموع و در هر یک از این جنایت‏ها به صورت جداگانه آمریکا در یک طرف جنایت قرار دارد و در طرف دیگر دست خون‏آلود عناصر سازمان تروریستى منافقین، به چشم مى‏خورد.

استاد حوزه علمیه فریمان یادآور شد: در جریان انقلاب اسلامى و دوران پس از پیروزى، برخى از واژه‏ها معنا و مفهومى دوباره یافتند، یکى از این واژه‏ها «منافقین» مى‏باشد که در انقلاب اسلامى علاوه بر معناى عام آن در آیات قرآنى به عنوان دشمن دین معرفی شده اند، و در معناى خاصى نیز کاربرد پیدا کرده است. در حالى که در قرآن به پرهیز از نفاق و نحوه‏ى برخورد با منافقین اشاره شده و حتى یکى از سوره‏هاى کتاب الهى به این نام و به این موضوع اختصاص یافته است، امام خمینى(ره) نیز از واژه «منافقین» براى مشخص نمودن منحرفان از راه انقلاب و مخالفان مکتب اسلامى استفاده نمود تا عمق جنایات آن ها برای ملت ایران روشن تر و واضح تر شود.

وی با بیان علت پیروزی انقلاب بر توطئه های دشمنان، تصریح کرد: عامل اصلی پیروزی ملت ایران بر همه توطئه ها، حفظ وحدت و انسجام در میان همه ملت و گروهای تاثیر گذار در انقلاب و نظام است. و از گذشته تا به امروز شاهد توصیه ها ی رهبر معظم انقلاب برای حفظ وحدت و انسجام در میان همه ملت و گروهای تاثیر گذار در انقلاب هستیم.

خطیب جمعه فریمان خاطرنشان کرد: سراسر زندگى امام علی(ع) درس است، آن چیزى که در میان رفتارهاى امیرالمومنین - که شامل همه خصلت هاى نیک یک انسان و زمامدار است - انسان مشاهده مى‏کند و این خصوصیات براى زندگی امروز ما موثراست، مسأله بصیرت‏بخشى و بصیرت‏دهى به کسانى است که نیاز به بصیرت دارند، یعنى روشن کردن فضا برای همه افراد وحضرت شجاعت بى‏پایان و فداکارى عظیم خویش را در خدمت آگاه کردن، عمق دادن به اندیشه و ایمان مردم به کار گرفت.

وی اردو های جهادی را بسیار مناسب و مؤثر دانست و گفت: این حرکت در روستاهای محروم شهرستان، با حضور طلاب به صورت خانه به خانه انجام می شود و مشکلات شرعی و اخلاقی خانواده ها واختلافات خانوادگی مردم مورد ارزیابی و حل و فصل قرار می گیرد.

وی افزود: سایر مشکلات مردم پس از ارزیابی و شناسایی به مسوولان شهرستان گزارش خواهد شد و برای رفع مشکلات اقدامات لازم صورت خواهد گرفت./968/پ202/ص

ارسال نظرات