۱۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۷۹۸۹۵
حجت الاسلام راستگو:

هدف علامه امینی از نگارش الغدیر ایجاد اتحاد بین مسلمانان بود

خبر گزاری رسا ـ مدیر مرکز تربیت مربی کودک و نوجوان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، با اشاره به فرارسیدن سالگرد ارتحال علامه امینی اظهارداشت: علامه امینی کتاب الغدیر را با هدف ایجاد اتحاد بین مسلمانان نوشت.
حجت الاسلام محمدحسن راستگو


حجت الاسلام محمد حسن راستگو، مدیر مرکز تربیت مربی کودک و نوجوان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت سالروز وفات علامه امینی اظهار داشت: علامه امینی 20سال تلاش بی وقفه در راه اثبات ولایت بلافصل امیرمومنان کرد و هدفش نیز متحد کردند ملل مسلمان بود.

حجت الاسلام راستگو با ابراز تاسف از اختلافاتی که امروز در جهان رخ داده خواستار آن شد تا مسلمانان از اختلافات مذهبی دست برداشته و به مقابله با دشمن اصلی اسلام یعنی استکبار جهانی که سعی در ریشه کن کردن اسلام دارد بپردازند.

وی ابراز داشت: مناظرات علمی و بحثهای علمی به دو شیوه می باشد، در شیوه اول فرد، در صدد نقد و مخالفت فرد مقابل برمی خیزد ولی در شیوه دوم با مدارک و استنادات طرف مقابل شروع به ارائه ادله می کند که شیوه دوم شیوه اهل بیت(ع) هم بوده است.

مدیر مرکز تربیت مربی کودک و نوجوان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، شیوه دوم را شیوه مناظراتی علامه امینی دانست و افزود: علامه امینی کسی بود که با کتب اهل سنت سعی در اثبات حقانیت امیرمومنان(ع) کرد، از این رو اگر کسی بدون هیچ حب و بغضی کتاب الغدیر را بخواند تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. کما این که همین گونه هم بوده، دانشمندانی از اهل تسنن بودند که بعد ازمطالعه این کتاب اذعان به درستی مطالب و تدریس این کتاب کرده‌اند.

حجت الاسلام راستگو ابراز داشت: انتقاد کردن از یک جریانی تا زمانی است که مخالف مصلحت نباشد در این صورت باید ارتباط سیاسی برقرار کنیم مثل روابط جمهوری اسلامی با دیگر ملل که ممکن است با مبانی فکری و مکتبی آنها مخالف باشیم.
 
وی در ادامه افزود: ما از نظر مکتب، قرآن، دین، پیامبر، و حتی از نظر امامت حضرت علی(ع) با اهل سنت تفاهم داریم و فقط اختلافمان در جانشینی بلا فصل رسول اکرم‌‌(ص) است.

وی تلاش علامه را ستودنی دانست و اظهارداشت: علامه سفری به هند داشت و به مدت 3 ماه در یکی از کتابخانه های هند در حال مطالعه کتابهای با ارزش بود و حق خروج از کتابخانه را نداشت، وقتی به ایران آمد از او پرسیدند آیا گرمای هند شما را اذیت کرد درجواب می گوید اصلا نفمیدم که هوا گرم بود./912/پ202/ع

ارسال نظرات