۱۲ تير ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۷۹۹۰۸

نگاهی به فعالیت‌های معاونت تهذیب و اخلاق حوزه‌ علمیه‌ خوزستان

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب و اخلاق مرکز مدیریت حوزه علمیه استان خوزستان فعالیت‌های این معاونت در سال 1388 را تشریح کرد.
معاون تهذيب و اخلاق دفتر نمايندگي و  نظارت بر حوزه هاي علميه خوزستان
حجت الاسلام مهدی زرشناس، معاون تهذیب و اخلاق دفتر نظارت حوزه علمیه قم بر حوزه‌های استان خوزستان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز گفت: در حال حاضر 31 مدرسه علمیه در استان خوزستان زیر نظر معاونت فعالیت می کنند.

معاون تهذیب و اخلاق دفتر نظارت گفت: در سال گذشته بالغ بر 162 جلسه اخلاق با حضور اساتید اخلاق برجسته کشوری و استانی برگزار شد که محور اصلی آنها در ارتباط با رفتار و منش طلاب و مسائل و مشکلات آنها بود.

وی با اشاره به راه اندازی اتاق های مشاوره در مدارس علمیه ابراز داشت: اتاق های مشاوره تأثیر خوبی در مدارس بر جای گذاشته که همچنان به فعالیت های خود ادامه خواهند داد.

حجت الاسلام زرشناس توزیع نشریات تخصصی تهذیب در مدارس علمیه استان خوزستان را یکی دیگر از اقدامات معاونت تهذیب دانست و خاطر‌نشان کرد: هدف از توزیع این نشریات بالا بردن سطح علمی و تربیتی طلاب و خانواده های آنان است.

معاون تهذیب و اخلاق دفتر نظارت استان خوزستان با اشاره به ساماندهی ملبس شدن طلاب استان به لباس روحانیت، این امر را یکی دیگر از اقدامات این معاونت برشمرد و اظهار داشت: در سال گذشته برای نخستین بار شیوه نوینی جهت ملبس کردن روحانیان به اجرا درآمد، بدین صورت که هر طلبه قبل از تشرف به لباس مقدس روحانیت، آزمونی شفاهی از وی گرفته می شد و در صورت قبولی در آزمون، به لباس مقدس روحانیت ملبس می شد؛ از این رو در سال گذشته 73 نفر از طلاب استان خوزستان در عید سعید غدیر خم به دست مبارک آیت الله موسوی جزایری ملبس شدند.

برگزاری همایش بزرگ وحدت حوزه و دانشگاه از دیگر فعالیت های سال گذشته این معاونت بود و در این همایش که استادان و مدیران حوزه های علمیه و دانشگاه های استان حضور داشتند راهکارهای عملی جهت وحدت این دو قشر فرهیخته ارائه شد.

حجت الاسلام زرشناس با اشاره به برگزاری نمایشگاه«بوی باران» در سطح مدارس علمیه استان گفت: این نمایشگاه با موضوعات اخلاقی و ذی طلبگی برگزار شد که همچنان نیز در برخی از مدارس ادامه دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از پیگیری جهت راه اندازی مرکز مشاوره یا کلینیک طلاب در استان خوزستان خبر داد و ابراز داشت: از مزایای این کلینیک وجود اتاق های مشاوره خانواده و پزشک عمومی است که می تواند گامی مؤثری در راستای رفاه حال خانواده های طلاب باشد.

معاون تهذیب و اخلاق دفتر نظارت استان خوزستان ادامه داد: قول هایی از برخی مسؤولان جهت راه اندازی این کلینیک گرفته شده و ما نیز اقداماتی در این راستا انجام داده ایم، در صورتی که وعده های داده شده عملی شود، در آینده ای نزدیک شاهد تأسیس این مرکزخواهیم بود.

این مقام مسؤول سازماندهی اردوهای مدارس علمیه را از جمله اقدامات دیگر این معاونت دانست و افزود: اردوهای مدارس علمیه به گونه ای سازماندهی شده اند که یک استاد اخلاق از قم در طول اردو همراه کاروان باشد که این امر سبب شده تا طلاب بتوانند بهره معنوی بیشتری از اردو کسب کنند.

توزیع جزوات خانه خوبان ویژه طلاب و خانواده آنان، توزیع تقویم های دیواری با احادیث و داستان های اخلاقی از علما جهت نصب در حجرات طلاب به تعداد هفتصد عدد، نیز اقداماتی از دیگر فعالیت های معاونت تهذیب در سال گذشته بود. /945/پ201/س
ارسال نظرات