۱۲ تير ۱۳۸۹ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۷۹۹۱۲
عضو جامعه مدرسین:

آیت الله طالقانی با شجاعت ماهیت گروه های منحرف را برملا کرد

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه حوزه علمیه قم، نماز جمعه را سنگر اعطای بصیرت و بینش اعتقادی و سیاسی به جامعه دانست و از خدمات و تلاش های مرحوم آیت الله طالقانی در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی ایران و سنگر نماز جمعه تجلیل کرد.
حجت الاسلام و المسلمين جمشيدي


حجت الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی، از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شخصیت مرحوم آیت الله طالقانی ، از وی به عنوان خطیبی توانا یاد کرد و ابراز داشت: وی اولین خطیب نماز جمعه تهران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام راحل بود و با بیان صریح و گویای خود از تریبون نماز جمعه مسائل مختلف را تبیین می کرد.

وی با تحسین تلاش ها و خدمات مرحوم آیت الله طالقانی در عرصه های مختلف، بیانات امام راحل در تجلیل از این شخصیت انقلابی را متذکر شد و تصریح کرد: امام راحل در مورد آیت الله طالقانی فرمودند: زبان گویای آیت الله طالقانی مثل شمشیر مالک اشتر بود و وی هموراه در دوران نهضت امام راحل مردانه و شجاعانه در کنار امام راحل ایفای نقش کرد.

این استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: در ابتدای انقلاب اسلامی برخی از جریانات مختلف با تمسک به روش ها و حربه های متعدد سعی کردند خود را به این شخصیت دینی نزدیک کنند، اما وی از این افراد ابراز برائت کرد و چهره واقعی منافقان و فرصت طلبان را بر ملا ساخت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه آیت الله طالقانی صراحت لهجه خاصی داشت تصریح کرد: این مرحوم به لحاظ شجاعت و صراحت لهجه هیچ گونه پروا و ابایی نداشت که در تریبون نماز جمعه چهره برخی از افراد که سعی می کردند خود را به آیت الله طالقانی نزدیک کنند را برملا سازد.

وی نماز جمعه را از جمله میراث های گرانبهای امام راحل دانست و گفت:‌ انقلاب اسلامی ایران افتخار دارد که این فریضه عبادی و سیاسی را احیا کرده است.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به نماز جمعه هویت بخشید ابراز داشت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نماز جمعه در برخی کشورهای اسلامی برپا می شد، اما از روح اصیل اسلامی و هویت واقعی خود خالی بود، اما امام راحل آمد و نماز عبادی و سیاسی جمعه را احیا کرد.

این عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نماز جمعه را امانت گرانبهای پیامبر گرامی اسلام و ائمه معصومین (ع) خواند و ابراز داشت: ائمه و خطبای جمعه باید قدردان این منصب مهم و حساس باشند و خوشبختانه اکثر ائمه جمعه ما این ویژگی را دارند.

وی منصب نماز جمعه را تریبون روشنگری و هدایت جامعه نامید و بیان داشت: مردم و جامعه تشنه معارف ناب اسلامی هستند و در نماز جمعه نیز به این امور پرداخته می شود و ائمه جمعه مسائل مختلف فرهنگی،‌سیاسی،‌ اعتقادی و اجتماعی را برای مردم بیان می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی تصریح کرد: در دورانی که غبار جامعه را فرا می گیرد، مردم بیش از هر زمانی به روشنگری صحیح و ایمان و اتکال به خداوند تبارک و تعالی نیاز دارند.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی نماز جمعه و خطبای جمعه نقش مهمی را بر عهده دارند و باید با لسان،‌بیان و رفتار و منش خود در جامعه اعطای بصیرت کنند و مردم را به سوی این گوهرهای ارزشمند سوق دهند. /924/ت302/ع

ارسال نظرات