۱۳ تير ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۷۹۹۵۴
آیت الله شبستری:

واردات و تولید‌ لباس‌‌ با نظارت دقیق همراه باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز بر نظارت دقیق در عرصه واردات لباس و فعالیت‌ کارگاه‌های تولیدی تأکید کرد.
واردات و تولید‌ لباس‌‌ با نظارت دقیق همراه باشد


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: اعتراضات مردمی نسبت به وضعیت نامناسب حجاب و عفاف نشانگر آنست که جامعه اسلامی هرگز بدحجابی را نمی پذیرد.

وی با اشاره به این‌که مسامحه در مسأله حجاب و عفاف، آسیب‌ جبران ناپذیری بر امنیت اجتماعی و اخلاقی جامعه وارد خواهد کرد، گفت: افرادی که حجاب را محدودیت می دانند بدانند که حجاب مصونیت است و باعث امنیت زنان برای حضور در جامعه است.

امام جمعه تبریز با تأکید بر تبیین ضرورت رعایت حجاب و عفاف در جامعه خاطر نشان کرد: توجه به مقوله عفاف و حجاب در واقع نوعی پاسداری از ارزش ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی همچنین بر ضرورت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر تأکید کرد و اظهار داشت: نباید در کنار اقدامات فرهنگی و اجتماعی، از برخورد قانونی با هنجارشکنان اجتماعی و متجاوزان حقوق شهروندی غافل شد.

آیت الله شبستری ترویج ارزش های دینی و پاسداشت شعائر اسلامی را بهترین راه برای مقابله با بدحجابی و بی عفتی در جامعه دانست و ادامه داد: غفلت از مبانی ارزشمند دینی و قرآنی موجب بروز بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی خواهد بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی آذربایجان شرقی بر هماهنگی و تعامل نهادهای مختلف فرهنگی و مذهبی برای ترویج صحیح ارزش های اخلاقی تاکید کرد و گفت: هر یک از نهادهای فرهنگی، تبلیغی و دینی به نوبه خود نسبت به ترویج آموزه های دینی رسالت خطیری بر عهده دارند.

عضو خبرگان رهبری چادر را حجاب برتر در جامعه دانست و افزود: باید سازمان های مسؤول با نظارت در تهیه و توزیع لباس در جامعه مانع گسترش بدحجابی و بی حجابی شوند.

وی در ادامه خواستار ارائه الگوهای مناسب و سازگار با پوشش اسلامی شد و گفت: نظارت باید از مرحله تولید و یا واردات پوشاک به صورت دقیق انجام شده و از تولید و توزیع لباس‌های زننده ممانعت شود./۹۳۵/پ202/س

ارسال نظرات